Internetes költségszámító programokkal segíti a fogyasztókat a PSZÁF
A PSZÁF közleménye szerint a felügyelet internetes fogyasztóvédelmi oldalán (www.pszaf.hu) tájékoztató anyagok találhatóak a pénzügyi termékek, szolgáltatások kockázatairól, ismérveiről és az egyes termékekhez kapcsolódó alapvető tudnivalókról. Az internetes oldalon rendelkezésre áll mintegy 30 lakossági, pénzügyi terméktípus összehasonlító táblázata is.
A fogyasztók pénzügyi döntéseit segítik a különböző alkalmazások: így a hitelkalkulátor, a háztartási költségszámító, és a lakossági bankszámla költségszámító program.
Várhatóan jövő év márciusától elérhető lesz a felügyelet honlapján a pénzügyi vállalkozások, júliustól pedig a hitelintézetek hitel- és lízing-összehasonlító programja. Az erre vonatkozó információkat a pénzügyi intézményeknek az eddigi önkéntes adatszolgáltatás helyett pénzügyminisztériumi rendelet alapján kell benyújtaniuk.
Az ügyfelek kereshető és szűrhető módon ismerhetik majd meg a piacon kínált lakossági hitel- és lízingtermékeket, illetve azt, hogy azok milyen alapvető feltételekkel és áron érhetőek el. A programmal érintett termékskála magába foglalja a fogyasztási hiteleket, hitelkártyákat, illetve lakás- és gépjármű-hiteleket, valamint a lakáslízing termékeket.
Ez év november 1-jétől Európában megváltozott a pénzforgalmi szabályozás. Erről és az egységes euró fizetési övezetről számol be a "Szánjon egy percet a SEPA-ra" (SEPA = Egységes Európai Fizetési Övezet) című ingyenes kiadvány. A tájékoztató több mint 100 000
példányban jelent meg, és december 10-től érhető el a lakossági nagybankok ügyfélszolgálatain.
A pénzügyi felügyelet nemrég jelentette meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló információs füzetét "Szánjon egy percet a kgfb-re" címmel. Ez a kiadvány 100 000 példányban a nagyobb biztosító társaságok ügyfélszolgálatán, egyes lízingcégeknél, illetve egyes benzinkutaknál is elérhető.
A PSZÁF nemrég közleményben szólította fel a hitelintézeteket és a pénzkölcsönt, áruhitelt nyújtó pénzügyi vállalkozásokat, hogy a karácsony előtti időszakban a felelős hitelezés elvének maradéktalan megtartásával, és az ügyfelek fizetőképességének fokozott szem előtt tartásával járjanak el.
A felügyelet az idén is kiemelt figyelemmel kíséri az intézmények hirdetési tevékenységét (reklámokat, honlapokat, szóróanyagokat), és ha szükséges, fogyasztóvédelmi hatáskörében is fellép. Erre az idén eddig nem volt szükség, a szolgáltatók érezhetően visszafogottan és a jogszabályoknak megfelelően végzik tevékenységüket.
A felügyelet pályázati kiírással különböző átfogó programokat támogat és finanszíroz, amelyek gyakorlati eredményeket hoznak a pénzügyi ismeretek fejlesztésében, terjesztésében, valamint felhasználhatóak az iskolai és felnőttoktatásban is. Ilyenek például
az internetes "Megtakarítási iskola" program, a középiskolás tanulók internetbanki ismereteinek bővítését célzó program, vagy az ország 250 középiskolai pedagógusa részére elkészített pénzügyi képzési program.
Kapcsolódó cikkek
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- A PSZÁF felfüggesztette az Externetre adott vételi ajánlat elbírálását
- Új honlapra írt ki közbeszerzést a PSZÁF
- Hungary Hyip: újabb felügyeleti figyelmeztetés
- PSZÁF: Hatmillió forintos bírság a Magyar Telekomnak
- PSZÁF - 2,5 millió forint bírság az econet.hu-nak
- Az econet.hu Rt. közleménye könyvvizsgálatával kapcsolatban
- Az econet.hu bírósági kereset nyújtott be a PSZÁF határozata ellen
- Informatikai vizsgálatok pénzügyi szervezeteknél
- Konferencia az elektronikus kormányzásról ÁSZ, APEH, PSZÁF
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.