Végéhez közeledik a "digitális évtized"
A túlharsogott Y2K-problémával, és a "dotcombuborék" kidurranásával kezdődött a Microsoft-alapító Bill Gates által csak "digitális évtizedként" emlegetett időszak, amelynek végéhez közeledve az innováció eddig nem látott irányokba fordult.
Az évtized a kütyük térhódításáról szólt. "Ma már a nagymamáknak és a technika gyűlölőinek is vannak digitális eszközei, amelyekkel – még ha nem is tudatosul bennük - a digitális világhoz csatlakoznak" - mondta John Abell, a Wired magazin New York-i szerkesztőségének vezetője.
A The New York Times rovatvezetője, David Pogue szerint az iPod digitális zenelejátszó 2001-es bemutatása volt az évtized egyik legmeghatározóbb fejlesztése, amely forradalmasította a zenehallgatást és a zene piaci megjelenését. A teljesen digitális videokamerák megjelenése mellett a GPS, azaz a műholdas navigációs rendszerek használatával az autóvezetési szokások változtak meg.
Az érintőképernyős okostelefonokra, többek között az iPhone-ra tölthető ezernyi alkalmazás sem elhanyagolható Pogue rangsora szerint, aki hozzátette, hogy ezek az eszközök még csak két éve vannak a piacon. Öt év múlva sokkal vékonyabbak, okosabbak lesznek és a sebességük növekedésével az akkumulátorok élettartama is hosszabb lehet - hangsúlyozta.
Elemzők szerint az évtized másik forradalmian új eszköze az Amazon 2007-ben bemutatott elektronikuskönyv-olvasója, a Kindle, amely a digitális könyvpiaci versenyt élénkítette meg.
Az internet robbanásszerű fejlődésével a Google internetes keresőmotor és hirdetési óriás "az élet középpontjába került", mert a levelezéstől kezdve az irodai alkalmazásokon át egészen a mobiltelefonokig szinte kikerülhetetlenné válik - magyarázta Abell.
A közösségi portálok és a közösségre épülő web 2.0-ás szolgáltatások megjelenésének pedig az a szépsége, hogy bárki, bármikor, különleges adottságok nélkül mondhatja el véleményét - hangsúlyozta Pogue.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
- Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben
- 10 éves az Internet Hungary!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.