Kínát perli kódlopás miatt egy amerikai szoftvercég
A „Green Dam” („zöld gát”) a legutóbbi lépés abban a politikában, amellyel Kína ellenőrizni és irányítani kívánja, hogy állampolgárai milyen tartalmakhoz férhetnek hozzá a világhálón. A kezdeményezés keretében minden az országban forgalomba kerülő PC-t a szóban forgó tartalomszűrő megoldással látnának el – a terv azonban olyan mértékű hazai és nemzetközi tiltakozást váltott ki, hogy a kormányzat egyelőre lelassította a kampányt, bár hivatalosan nem állította le a projektet.
A Cybersitter beadványában azzal vádol hét kínai PC-gyártót, két szoftvercéget és az egész erőfeszítés mögött álló kínai kormányt, hogy a Green Dam Youth Escort szoftverhez mintegy 3000 sort engedély nélkül felhasználtak az ő tartalomszűrő alkalmazásuk kódjaiból. A vád szerint eddig mintegy 56 millió kópiát terjesztettek az általuk kalózszoftvernek minősített programból, jó részüket már azután, hogy hivatalosan tájékoztatták a kínaiakat a kódlopás tényéről. Egyelőre sem a kínai kormány, sem az érintett kínai cégek nem kommentálták a vádat.
A Green Dam-mel egyébként nemcsak maga a cenzúra ténye meg a kódlopás a probléma: független szakértők szerint a szoftver még csak nem is blokkolja hatékonyan a pornográf tartalmakat, ráadásul sok olyan szexuális felvilágosító vagy tanácsadó oldalt is kiszűr, amiket viszont nem kellene. Emellett az alkalmazás veszélyeket is rejt magában, mivel olyan biztonsági sebezhetőségeket tartalmaz, amelyek a hatalmas példányszám miatt PC-k millióit veszélyeztetik Kínában.
Kapcsolódó cikkek
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- Peking megszüntetné a névtelen internetes hozzászólásokat
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Kínában már 18 millió felett van a 3G-t használók száma
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Kínai célkeresztben az ENSZ és a Dalai Láma
- Újra keres a Google Kínában
- Kínába irányították a YouTube, a Facebook és a Twitter adatforgalmát
- Két újabb amerikai internetes cég szüntette be működését Kínában
- Máris ejtette a Google-t egy kínai mobilcég
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.