Mire kerestünk 2009-ben?
A Google elkészítette 2009 legfelkapottabb keresési kifejezéseit tartalmazó visszatekintését. A listák összeállításában a Google-n zajló keresések milliárdjaiba betekintést nyújtó szolgáltatás, a Keresési Trendek segített.
2009 legnépszerűbb keresési kifejezései nem sokat változtak a 2008-as évhez képest, a főszerepet még mindig a legnagyobb magyar közösségi oldal, az iwiw kapta. Az iwiw belépés hazánk leggyorsabban növekvő keresési kifejezése lett, de Európában is az előkelő hatodik helyen szerepel. A játékok és a videomegosztó oldal, a YouTube szintén töretlen népszerűségnek örvendett a keresőmotor felhasználói között. Ezeket olyan, az utazást és tájékozódást segítő szavak követték, mint az útvonaltervező, a maps és a térkép.
Néhány nemzetközi hírességet összehasonlítva megállapítható, hogy Lady Gaga egész éven át foglalkoztatta a magyarokat, hiszen rá kerestek a legtöbbször hazánkban. Nem meglepő a Michael Jackson iránti érdeklődés, akinek júniusi halálhíre a nyár egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A grafikonon látszik azonban, hogy augusztusban már Madonna-lázban égett az ország, a popkirályra irányuló keresések száma pedig csökkent. Noha Rihannáról tavaly igen sokat olvashattunk a bulvársajtóban, a keresésekben csak kisebb kiugrásokat láthatunk például februárban, amikor barátja megverte, illetve májusban, amikor meztelen fotók kerültek fel róla az internetre.
A keresések alapján elmondhatjuk, hogy a magyarok édesszájúak: a legnépszerűbb keresési kifejezések a recept témakörben a palacsinta, a muffin, a torta, a tiramisu, a sütemény és a mézeskalács voltak. Egyedül a pizzának sikerült sós ételként bekerülnie a 10 legnépszerűbb kifejezés közé.
Az internetezőkre nagy hatással volt a Vacsoracsata c. tévéműsor, hiszen a leggyorsabban növekvő keresőkifejezések élén a vacsoracsata recept kifejezés szerepel. Figyelemre méltó a padlizsánkrém receptek iránti megnövekedett érdeklődés is.
A recept szóhoz kapcsolódó keresési kifejezések 2009-ben
Az éttermek témakörben kiemelkedik a Trófea étterem népszerűsége, illetve az idén megnyitott Pastrami és a terjeszkedő Vapiano éttermek iránti növekvő érdeklődés.
Az étterem szóhoz kapcsolódó keresési kifejezések 2009-ben
A politikai pártok összehasonlításakor szembetűnő a Jobbik hirtelen berobbanása az internetes köztudatba az Európai Parlamenti választások idején. A párt megerősödését a keresési trendek már április-május hónapokban is mutatták, majd az érdeklődés az EP választásokkor érte el csúcspontját. A Jobbik az év hátralevő részében is az internetezőket leginkább foglalkoztató párt maradt.
A márciusi miniszterelnök-váltás is tükröződött a keresési trendekben. Gyurcsány Ferenc lemondását követően a potenciális miniszterelnök-jelöltek (Bokros Lajos, Surányi György) iránti érdeklődés hirtelen megnőtt. Jól látható, hogy Bajnai Gordon kinevezésekor és beiktatásakor az internetezők igyekeztek többet megtudni az új kormányfő személyéről. Erről tanúskodnak a kapcsolódó kifejezések is, melyek közül több a miniszterelnök életrajzára irányul.
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Péntektől kapható a Google telefonja Nagy-Britanniában
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.