Válság: Ügyfélvesztés, visszafogott innováció
BT-tanulmány a recesszió és az informatikai befektetések kapcsolatáról
A BT Global Services egy új nemzetközi tanulmánya szerint a világ megkérdezett üzleti vezetői úgy vélik, hogy az informatikai beruházások visszaesése ártott az innovációnak és ügyfelek elvesztéséhez vezetett a recesszió alatt. Az Enterprise Intelligence felmérés azokra a kihívásokra is rávilágít, amelyekkel az informatikai vezetők (CIO-k) szembesülnek, amíg a vállalatok megértik és elkezdik használni a felhőszolgáltatásokat.
A BT azzal bízta meg a Datamonitort, hogy „Enterprise Intelligence: az informatikai vezetők kihívása 2010-ben” című tanulmányához készítsen egy több mint 2400 számítástechnikai felhasználóra és 270 informatikai vezetőre és üzleti felsővezetőre kiterjedő globális felmérést. A tanulmány szerint az informatikai vezetők csaknem kétharmada (61%-uk) van azon a véleményen: az elavuló informatikai környezet akadályozza őket abban, hogy „globálisan gondolkodjanak”. Hasonló arányban (az informatikai vezetők 57%-a és a felsővezetők 60%-a) a nem kielégítő szoftvermegoldásokat okolják ugyanezért.
A felmérés eredményei azt is alátámasztják, hogy amennyiben a felhőszolgáltatások terén tapasztalható lesz az elemzők által 2010-re jósolt áttörés, komolyan foglalkozni kell az informatikai vezetők és üzleti felsővezetők e technológiáról alkotott elképzeléseivel. Az informatikai vezetők több mint fele (53%) például nem látja át, miként jelenthet számukra megtakarítást a számítási felhő (cloud-computing), jóllehet, a felhőszolgáltatás modelljét eleve arra tervezték, hogy csökkentse vagy felszámolja a tőkeberuházás szükségességét. Az informatikai vezetők és a felsővezetők többsége (57, illetve 53%) nem szívesen futtatna alkalmazásokat és tárolna adatokat külföldön található szervereken, ami arra utal, hogy a felhőszolgáltatások ütőképes globális piaca még mindig csak alakulóban van. A kutatás megmutatja, milyen messzire kell az informatikai közösségnek elmennie annak bizonyításához, hogy a felhőszolgáltatások már elég megalapozottak a vállalati igények kielégítéséhez is.
A teljes jelentés a www.bt.com/globalservices oldalról letölthető.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.