Válság: Ügyfélvesztés, visszafogott innováció
BT-tanulmány a recesszió és az informatikai befektetések kapcsolatáról
A BT Global Services egy új nemzetközi tanulmánya szerint a világ megkérdezett üzleti vezetői úgy vélik, hogy az informatikai beruházások visszaesése ártott az innovációnak és ügyfelek elvesztéséhez vezetett a recesszió alatt. Az Enterprise Intelligence felmérés azokra a kihívásokra is rávilágít, amelyekkel az informatikai vezetők (CIO-k) szembesülnek, amíg a vállalatok megértik és elkezdik használni a felhőszolgáltatásokat.
A BT azzal bízta meg a Datamonitort, hogy „Enterprise Intelligence: az informatikai vezetők kihívása 2010-ben” című tanulmányához készítsen egy több mint 2400 számítástechnikai felhasználóra és 270 informatikai vezetőre és üzleti felsővezetőre kiterjedő globális felmérést. A tanulmány szerint az informatikai vezetők csaknem kétharmada (61%-uk) van azon a véleményen: az elavuló informatikai környezet akadályozza őket abban, hogy „globálisan gondolkodjanak”. Hasonló arányban (az informatikai vezetők 57%-a és a felsővezetők 60%-a) a nem kielégítő szoftvermegoldásokat okolják ugyanezért.
A felmérés eredményei azt is alátámasztják, hogy amennyiben a felhőszolgáltatások terén tapasztalható lesz az elemzők által 2010-re jósolt áttörés, komolyan foglalkozni kell az informatikai vezetők és üzleti felsővezetők e technológiáról alkotott elképzeléseivel. Az informatikai vezetők több mint fele (53%) például nem látja át, miként jelenthet számukra megtakarítást a számítási felhő (cloud-computing), jóllehet, a felhőszolgáltatás modelljét eleve arra tervezték, hogy csökkentse vagy felszámolja a tőkeberuházás szükségességét. Az informatikai vezetők és a felsővezetők többsége (57, illetve 53%) nem szívesen futtatna alkalmazásokat és tárolna adatokat külföldön található szervereken, ami arra utal, hogy a felhőszolgáltatások ütőképes globális piaca még mindig csak alakulóban van. A kutatás megmutatja, milyen messzire kell az informatikai közösségnek elmennie annak bizonyításához, hogy a felhőszolgáltatások már elég megalapozottak a vállalati igények kielégítéséhez is.
A teljes jelentés a www.bt.com/globalservices oldalról letölthető.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.