Fizetős lesz a New York Times online kiadása
A lapkiadók régóta beszélnek egy ilyen forgatókönyvről, mivel az ingyenes, reklámokból fenntartott online híroldalak és elektronikus újságok egyre komolyabb mértékben elszívják az olvasóközönséget a nyomtatott orgánumoktól. A kisebb példányszám miatt a hirdetők sem hajlandóak már annyit fizetni, mint korábban, az online kiadások reklámbevételei pedig nem pótolják a kiesést. Egyes lapok, mint például a Wall Street Journal, előrelátóan kezdettől csak pénzért tették elérhetővé internetes verzióikat, ez azonban inkább csak a szűkebb, fizetni is hajlandó célközönségre fókuszáló lapok esetében vált be. A nagyobb újságok viszont eleve nem engedhették meg maguknak, hogy ne legyenek jelen a világhálón és így átengedjék a terepet az új elektronikus sajtónak.
A New York Times egyelőre óvatosan szeretné bevezetni az új üzleti modellt: az olvasóknak csak akkor kellene majd fizetni, ha egy hónapban az előre meghatározott számú ingyen olvasható cikknél többet szeretnének elolvasni. A lapkiadó tisztában van vele, hogy a lépéssel drámai módon fog csökkenni olvasóinak száma: a neves újságot jelenleg mintegy 20 millióan olvassák a világhálón. A nagy kérdés persze az, hogy a hagyományos sajtó képes lesz-e elég előfizetőt toborozni a neten, vagy pedig az emberek inkább az ingyenes hírblogokhoz és az olyan másodlagos forrásokhoz fordulnak-e majd a hírekért, mint például a Google News.
Kapcsolódó cikkek
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Látogatottsági rekordszinten az amerikai újságok online kiadásai
- Fizetőssé válnak a brit online újságok
- Az illegális felhasználásokat kiszűrő internetes programokat fejlesztett ki a francia hírügynökség
- Újabb médiumok a Google sajtófigyelő szolgálatában
- XIX-XX. századi MTI-hírek az interneten
- A Bloomberg a BusinessWeek átvételét tervezi
- Fizetőssé válnak az ismert híroldalak
- e-Újság, avagy a nyomtatott újság hanyatlása
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.