70 százalékkal nőtt tavaly a mobilinternetezők száma
A közlemény szerint decemberben az egy évvel korábbi 494 ezer és a novemberi 865 ezer után 933 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltató mobilinternet-előfizetéseinek száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív, az utolsó három hónapban használt kártyák száma decemberben 666 ezerről 715 ezerre nőtt. Ez az érték egy évvel korábban 415 ezer volt.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint decemberben a felhasználók mintegy 1 millió 110 ezer gigabite adatot forgalmaztak, közel 93 ezerrel többet, mint az előző hónapban. Az adatforgalom egy év alatt az aktív felhasználók számának növekedéséhez hasonlóan, szintén 70 százalékkal nőtt.
Az összes előfizetőt tekintve a T-Mobile piaci részesedése a novemberi 46,39 százalékról 45,93 százalékra, a Vodafone-é pedig 25,57 százalékról 24,72 százalékra csökkent, míg a Pannoné 28,04 százalékról 29,35 százalékra emelkedett.
A forgalmazásban részt vevő előfizetések alapján a Pannon részesedése a novemberi 25,04 százalékról 25,32 százalékra, a Vodafone-é pedig 26,08 százalékról 26,11 százalékra emelkedett, míg a T-Mobile részesedése 48,89 százalékról 48,57 százalékra csökkent.
Egy évvel korábban a T-Mobile piaci részesedése 53,21 százalék, a Pannoné 24,57 százalék, a Vodafone-é pedig 22,22 százalék volt a forgalmazó előfizetések alapján.
A forgalmazásban részt vevő előfizetések alapján számított egy előfizetőre jutó átlagos adatforgalom a novemberi 1,53 gigabitről decemberben 1,55 gigabitre emelkedett. Ez az érték éves szinten alig változott, ugyanakkor jelentősen csökkent a különbség a három szolgáltató előfizetőinek átlaga között. Az egy előfizetőre jutó adatforgalom decemberben a Pannon esetében 1,45 gigabitről 1,61 gigabitre nőtt, a Vodafone-nál 1,79 gigabitről 1,72 gigabitre csökkent, a T-Mobile-nál pedig maradt a novemberi 1,43 gigabites szinten.
Egy évvel korábban az egy előfizetőre jutó adatforgalom a három szolgáltatónál 1 és 2,97 gigabit között alakult.
Az adatforgalom alapján a T-Mobile piaci része az egy hónappal korábbi 45,78 százalékról 44,71 százalékra, a Vodafone-é pedig 30,49 százalékról 29,01 százalékra csökkent, míg a Pannoné 23,73 százalékról 26,27 százalékra emelkedett.
Decemberben a T-Mobile ügyfelei a novemberi 466 ezer gigabit után 496 ezer gigabit adatot forgalmaztak, a Pannon ügyfeleinek forgalma a 241 ezer gigabitről 292 ezer gigabitre, a Vodafone ügyfeleinek forgalma pedig 310 ezer gigabitről 322 ezer gigabitre nőtt.
Az NHH adatai szerint 2008 decemberében a havi adatforgalom a T-Mobile hálózatában 221 ezer gigabit, a Pannonnál 157 ezer gigabit, a Vodafone-nál pedig 273 ezer gigabit volt, és akkor a teljes mobilinternetes adatforgalomból a T-Mobile ügyfelei 33,92 százalékkal, a Pannon előfizetői 24,07 százalékkal, a Vodafone ügyfelei pedig 42,02 százalékkal részesedtek.
Kapcsolódó cikkek
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- Ismét kevesebb mobilozó októberben
- Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac
- Augusztusban hódított a mobilinternet
- Változatlan az aktív ügyfelek száma a mobiltelefonálás piacán
- NHH: nőtt a mobilinternetezők száma júliusban
- Júniusban is népszerű volt a mobilinternet
- Rekordnövekedés a mobilinternet-piacon
- Májusban folytatódott a lemorzsolódás a mobilpiacon
- Rekordmértékű csökkenés a hazai mobilpiacon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.