AH MindigTV: robbanásszerű készülékeladás, már 170 ezer felhasználó
Az elmúlt évi eredményekről, a MindigTV szolgáltatással kapcsolatos piaci trendekről és a vállalat idei terveiről beszélt az Antenna Hungária (AH) mai sajtótájékoztatóján Jean-Francois Fenech, a vállalat vezérigazgatója és Kárpáti Rudolf, az AH műszaki szolgáltatási igazgatója.
A legfontosabb elhangzott információk:
1. 67 százalékkal emelkedett a DVB-T MPEG-4 kompatibilis vevőkészülékek eladása 2009. december folyamán az előző hónaphoz képest. Ezzel párhuzamosan 2009 során e készülékek átlagára a felére esett vissza. December végén a magyar háztartások 4,4 százaléka rendelkezett DVB-T vételre alkalmas eszközzel. A földfelszíni platformot használó háztartásokkal összehasonlítva fenti arány még kedvezőbb, 19,7 százalék. A Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítménykorlátozás részleges eltörlését, ezáltal sokkal kedvezőbb vételi lehetőségek biztosíthatók a Budapesten és környékén élők számára. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését, 4 új digitális telephely elindításával a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Kérdésemre válaszolva, Fenech azt mondta: országosan mintegy170 ezer MindigTv használó volt az elmúlt év végén.
2. Hatékony karácsonyi kampány, a DVB-T MPEG-4 készülékek összesített értékesítési adata 2009 végén 19,7% volt a földfelszíni háztartások arányában.
Az AH decemberi kampányában két további csatornát adott egy évre ajándékba MinDig TV matricás dekóder vásárlása esetén. A DVB-T MPEG-4 HD dekódereladás decemberben az előző hónaphoz képest 91 százalékkal emelkedett, megelőzve az értékesített DVB-T MPEG-4 integrált televíziókészülékek bővülésének ütemét.
Az értékesített DVB-T MPEG-4 kompatibilis készülékek száma az elmúlt hónapok során a szeptemberben elindított kommunikációs kampány és a csökkenő árak hatására megháromszorozódott. 2009-ben a DVB-T MPEG-4 vevőkészülékek tekintetében több mint 50 százalékos áresés következett be. Hat hónappal a programkínálat jelentős bővítését követően az előfizetési díj nélküli digitális platform egyedül decemberben több tízezer új felhasználót vonzott. Fenech szerint 2010 során is folytatódik a szabadon fogható MinDig TV szolgáltatás népszerűségének jelentős emelkedése. A folyamatot a lapos képernyős televíziók forgalmazói is támogatják, hiszen már alig lehet olyan LCD vagy plazma-televíziót kapni Magyarországon, melyben ne lenne megtalálható a MinDig TV szolgáltatás vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tuner. Fél év alatt 40%-ra emelkedett a MindigTV országos ismertsége.
3. Ez év február közepétől jelentős javulás a vételi lehetőségekben Budapesten, a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Tárgyalások eredményeképpen a Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítmény-korlátozás részleges eltörlését, így mindkét multiplex vonatkozásában az ERP (Effective Radiated Power - effektív kisugárzott teljesítmény) jelentősen, 6,3 és 10 kW-ról 40 kW-ra emelkedik Budapest körzetében, a korábbinál sokkal kedvezőbb (kültéri és beltéri) vételi lehetőségeket biztosítva a fővárosi MindigTV-t használóknak.
4. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését 2010 során, 4 új digitális telephely (Sopron, Gerecse, Komádi, Csávoly) üzembe helyezésével az év végére a lakossági lefedettség 95 százalékra emelkedik.
5. Elindult a ’Téli Olimpia’ kampány, mely előfizetési díj nélkül kínálja a Téli Olimpia HD felbontású közvetítéseit. Ezen felül csak február hónap során a Credigen Bankkal együttműködésben 0%-os THM hitelkonstrukcióban kapható a TechniSat MinDig TV matricás HDT4 típusú dekódere (bruttó ára 30.000 Ft) a Media Markt üzleteiben.
6. Trend, hogy 2010. év végére a legolcsóbb MindigTV dekóder egységek bruttó ára 10 ezer forint alatt lesz.
7. A matrica rendszer bevezetésével párhuzamosan a tévékészüléket gyártó partner cégek köre is bővült: a Sony mellett újabban a Panasonic-kal is van már szerződése az AH-nak, a matricás berendezésekre vonatkozóan. Jelenleg már 31 féle integrált tévékészülék és 8 féle dekóder áll rendellkezésre. Az AH tovább folytatja a tévékészülék-gyártókkal a matricás berendezésekre vonatkozó megállapodások megkötésére irányuló tárgyalásokat.
8. Idén az első félévben tervezik az elérhető DVB-t programok számának növelését, új tartalmak (csatornák) bevezetését. Ma még kérdéses, hogy az új tartalmak ingyenesen, vagy fizetős formában lesznek elérhetők.
9. Idén tavasszal országos szervizhálózat indul, amelyet a MindigTV használói vehetnek majd javítás, karbantartás céljából igénybe
10. Bár Fenech nem adott konkrét számszerű tervadatot, kérdésemre hangsúlyozta: 2010 végére robbanásszerű növekedést várnak a MindigTV haszálói körét illetően.
Idén decemberre 94-95%-os lakosság arányos lefedettséget várnak, 2011 végére pedig ugyanez a szám elérheti a 97%-ot.
11. Az előfizetési díj nélkül elérhető HD tartalomra (Téli Olimpia, Labdarúgó VB) fókuszáló kampányok; húsvéti kampány speciális promócióval; hosszabb, tematikus tévészpotok gyártása és sugárzása együttműködésben a Magyar Televízióval található az AH idei kommunikációs kampányterveiben.
Kapcsolódó cikkek
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- Bővült a digitális tv-hálózat lefedettsége a Dél-Alföldön
- Decembertől minden megyében lesz ingyenes digitális műsorszórás
- Elindult a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás Győrnél
- Bővül a digitális tv-hálózat lefedettsége
- Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul
- Az NHH megbírságolta az Antenna Hungáriát
- A Danubius Rádió kísérleti jelleggel csatlakozott a digitális platformhoz
- Élő Bajnokok Ligája-mérkőzések a DVB-H mobiltelevíziós kínálatban
- Huszonötmilliárdot költ az AH a digitális sugárzásra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.