Alternatív reklám mecenatúrával
Ez utóbbiba sorolhatók azok, amelyek a cégnév mellett csupán pár szavas szlogent (esetleg illusztrációt) tartalmaznak, mint például: X az élvonal, Y az új vonal, V a kapcsolat, Z a sávszélesség satöbbi...
A GTS (neve alatt rendszerint megjelenik a "távközlési világcég" jelző) az elmúlt évben a cég három betűjét formázó természeti képekkel (sziklák, növények) operált. Most újítani akart, ám annak túlzottan profán, majdhogynem kezdetleges módja lenne, ha direkt közölnék a reklámmal átvinni kívánt üzenetet: "alternatíva a távközlésben". Ezt vélhetően már tudják a felhasználók, ezért a hirdetésben továbblép a cég, s ahogy Baki György vezérigazgató- helyettes fogalmazott, alternatívát szeretnének kínálni a gondolkodásmódban is.
Az új hirdetési koncepció lényege ezért az, hogy a cég neve mellett minél kevesebb szöveges információt közöljenek, az illusztráció megválasztásában pedig gyökeresen szakítanak a konvencionális sémákkal: nem mutatnak termékfotót, sem kedvesen mosolygó, telefonáló topmodelleket, sem pedig az elektronika absztrakt világára utaló nonfiguratív ábrázolásokat.
Ehelyett a mai magyar fotóművészet remekeiből válogatnak. Ezeknek rendszerint semmi közük a szakmához és a megrendelő céghez, ám az életről szólnak, optimista érzésekről árulkodnak - és gyönyörűek.
Válogatni könnyű volt, hiszen a huszadik századi fényképezés története bővelkedik kiváló magyar fotográfusokban, s Magyarország ma is a világhírű fotóművészek legnagyobb exportőre. Képeik, művészi látásmódjuk újszerűsége, gazdagsága lenyűgöző.
Választani mégis nehéz volt. Akik átnézték a pályázati kiírás (tehát témamegkötés és minden más korlátok) nélküli felhívásra beérkező másfél ezer alkotást, azok bár a GTS szakemberei, ilyen szempontból mégis elsősorban szépre fogékony magánemberek. Döntésük így akár szubjektívnek is mondható, ám ez korántsem baj. Hiszen a fényképekben nem kizárólag képzett művészettörténészek gyönyörködnek, hanem mi mindannyian, az egyéni ízlés és véleményalkotás szabad érzésével.
Végül, a bőség zavarával küszködve, első alkalommal tizenöt képet választottak ki, amelyekkel a következő hetekben mi is találkozhatunk a különböző újságokban megjelenő hirdetéseken. Egyfajta virtuális tárlat ez tehát, hét fotóművész alkotásaiból. A képeket hamarosan albumban is megjelenteti a GTS, illetve ízelítőt láthatunk majd belőlük az Info 2000 kiállításon is.
A kétségkívül újszerű hirdetési megközelítés mellett nem lehet nem észre venni a művészetek támogatásának szándékát. A választás a különböző ágak közül a fotográfiára esett, el- és felismerve annak mai hazai értékeit.
A művészet a szabadságról szól, a művészek nehezen viselik a kötöttségeket. Eifert János, az egyik alkotó társainak nevében is megerősíti ezt: "Nem volt olyan kényszer, hogy kiszolgáljuk a megrendelőt, képeinken nem találni telefont, egyéb távközlési dolgokat, csak a világot adjuk vissza, ahogy mi látjuk. Mi így kommunikálunk a világgal. S mivel a képek nyelvét mindenki érti, azt nem kell lefordítani, így ez a kommunikáció nemzetközi is egyben."
Lám, mégis lehet találni kapcsolódási pontot a fotóművészet és annak legújabb mecénása, a GTS Magyarország filozófiája között.
Kapcsolódó cikkek
- A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok
- 60 milliós szoftvercsomagot adományozott az Autodesk a BME-nek
- Reklámok a YouTube videókon
- Fütyülős brandsite - első hely a Reklámmustrán
- Informatikai adományozó program civil szervezetek támogatására
- origo-eTarget együttműködés
- Tavaszig Cinetrip Sparty Journeys by djuice
- Sony Ericsson: 88 millió dolláros szponzorálási szerződés
- A Microsoft ránk erőltetné a reklámokat
- Több mint kínos: a Microsoft keresője Google hirdetéseket indexelt
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.