A Sony bevonja a piacról OLED tévéjét
A 11 colos OLED képernyővel ellátott XEL-1-et még 2007-ben dobta piacra a Sony Japánban, ám mindössze havi 20 ezer példány készül belőle, ára pedig eléri a 200 ezer jent (kb. 436 ezer Ft). Mivel azonban a nagyméretű OLED panelek gyártása rendkívül drága, a cég még így sem igen nyer a készülékeken. A társaság nem indokolta a lépést, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy ésszerűbbnek látta, ha a rövid távon nagyobb megtérüléssel kecsegtető hátsó LED megvilágításos és 3D képernyő-technológiákat favorizálja az OLED előtt. A fejlesztéseket viszont a hivatalos közlemény szerint továbbra is folytatják a területen: a Sony csak 2008-ban 22 milliárd jent (kb. 48 milliárd Ft) költött erre.
A kisméretű, mobilkészülékekbe való kijelzők terén már most igen sikeres OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket. Ám a gazdaságosan gyártható méret egyelőre erősen korlátozott, emellett pedig egyes alkotóelemek viszonylag rövid élettartama is a megoldásra váró problémák közé tartozik. Ennek ellenére a Sony mellett a Samsung és az LG is komoly pénzeket fektet a technológiába, utóbbi pedig a prototípusok sora után idén januárban másodikként piacra is dobott egy 15 colos OLED tévét Dél-Koreában, egyelőre nem tudni, hogy mekkora sikerrel.
Kapcsolódó cikkek
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Sony World Photography Awards 2010: a győztesek
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- Újdonságok a Panasonic-napon
- zzEPG 2.6.2
- Női Cyber-shottal készül a Sony a tavaszra
- Új algoritmus a Sony RAW konverterében
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.