Pontos vevőtájékoztatást már csak a gépektől remélünk
Átfogó, nem reprezentatív felmérés készült a hazai vásárlók információs igényeiről. Ebből kiderül, hogy a válaszadók közel 90 százaléka igényelné, hogy több információhoz jusson a termékről az áruházakban. Ez számukra annyira fontos, hogy több mint 90 százalékuk már mondott le vásárlásról azért, mert nem kapott elegendő információt a kívánt termékről − ismertette a felmérés eredményeit a Laurel Számítástechnikai Kft. vezetője. Bessenyei István rámutatott, bár a megkérdezettek 61 százaléka igényelné a több eladót az áruházakban, mindössze 10,5 százalékuk gondolja úgy, hogy az áruházak eladó személyzete jól képzett – 41,8 százalékuk képzetlennek, míg 47,8 százalékuk szerint éppen csak kielégítően képzettnek gondolja az üzlet munkatársait.
A helyzet megoldását az információs terminálok nagyobb léptékű elterjedése jelentené – vélik a szakértők. A felmérés ezért ezek ismertségére, fogadtatására is kiterjedt. A válaszadóknak több mint harmada (38,9%) jelezte, hogy még sohasem találkozott információs kioszkkal (terminállal) az áruházakban, míg a többség már látott ilyet kül- vagy belföldön. Azok közül, akik találkoztak vele, 82 százalékuk használta is az eszközt, 80 százalékban könnyűnek vélték a használatát, a kérdezettek 97 százaléka meg is találta a keresett információt. Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 69 százaléka szívesebben használta inkább az információs kioszkot, minthogy eladótól kért volna segítséget.
A megkérdezettek nemcsak áruházakban, hanem számos más helyen is találkoztak információs terminálokkal, például kerestek már menetrendet, üzletek helyét, éttermeket a közelben, de használták ajándékpontok lekérdezésére, beváltására is. A kioszkok még nem terjedtek el tömegesen Magyarországon, holott érezhetően nagy szükség van rájuk. A leggyakoribb információs igény műszaki és más termékek részletesebb leírására, a termékválaszték közötti eligazodás segítésére, ár szerinti rangsor felállítására és a keresett áruk bolton belüli helyének kijelzésére mutatkozik.
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.