Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
A vékonyfilmes napelemek szerkezetét az üvegszubsztrátumba ágyazott vékony szilíciumrétegek alkotják, így lehetővé vált a felhasznált szilícium mennyiségének jelentős csökkentése, amely így mindössze körülbelül egy százaléka a kristályos napelemben használt mennyiségnek. Az előállítási folyamat egyszerűbb, ezáltal a gyártás költsége is alacsonyabb, és éppen ezért a vékonyfilmes napelemek – ezen belül is főként a nagyméretű fotovoltaikus energiatermelő berendezések – iránti igény a világ minden tájáról jelentős.
A Sakaiban található vékonyfilmes napelemgyár mintaként szolgál majd a Sharp ezután építendő vékonyfilmes napelemgyárai számára. A Sharp a jövőben is tovább fejleszti szabadalmazott gyártási technológiáját és kamatoztatja a területen szerzett szakértelmét, hogy kielégíthesse a napelem cellák iránti világszerte egyre növekvő keresletet.
A Sakai vékonyfilmes napelemgyár néhány adata:
Cím: 1 Takumi -cho, Sakai -ku, Sakai város, Oszaka tartomány, Japán
Termelési kapacitás: 160 MW évente (kezdeti kapacitás)
Előállított termékek: Vékonyfilmes szilícium napelem cellák és modulok
Anyaüveg mérete: 1000x1400 mm
Kapcsolódó cikkek
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- Sharp: öt új "3D ready" projektor
- RGBY, avagy a Sharp a negyedik alapszínt is hozzáadja LCD televízióihoz
- Sharp-Enel-STMicroelectronics napelemgyártó közös vállalat Olaszországban
- Sharp: új LED AQUOS LX tévék
- 8x-os Sharp lézercsip 100 GB-s Blu ray diszkekhez
- Sharp-Sony: vegyes vállalat nagyméretű LCD panelek és modulok gyártására és értékesítésére
- Teszt fázisban egy napelemes telephely-megoldás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.