Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
Felhasználói kategóriában a soproni Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnázium (Líceum) és Kollégium diákjai: Major Mátyás és Major Bálint bizonyultak a legjobbnak az immár 15. alkalommal megrendezett INFOPROG 2010 számítástechnikai verseny döntőjén. A megmérettetésen idén Magyarország, Románia és Szlovákia tizenhét magyar tanítási nyelvű középiskolája indult, hogy számot adjon tudásáról programozói és felhasználói kategóriában.
Az április 23-25-én megrendezett döntőre két levelező forduló eredményei alapján kaptak meghívást a középiskolák. A térségben egyedülálló háromnapos rendezvénynek a szlovákiai Füleki Gimnázium, valamint a Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Kar Salgótarjáni Intézete adott otthont.
A magyar győzteseken kívül programozási kategóriában, valamint az iskolák között zajló vetélkedőben a szlovákiai Érsekújvár Jedlik Ányos Elektrotechnikai Szakközépiskolájának tanulói szerezték meg az első helyezést.
Az INFOPROG versenyt a házigazdákon kívül többek között a Szlovák Oktatási Minisztérium a Rákóczi Szövetség, és a Balassi Bálint Intézet támogatta.
Kapcsolódó cikkek
- Szakmák Európa-bajnoksága - magyar siker
- Nemzetközivé vált a 24 órás hackerverseny
- Befejeződött a diákfejlesztők legnagyobb IT-versenye
- Imagine Cup: A golyóbis legnagyobb technológiai diákversenyének világdöntője Varsóban
- Idén is vannak magyar győztesek a Cisco Hálózati Akadémia közép-európai versenyén
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.