A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
A vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma 2010 márciusának végére a decemberi 1,764 millióról 1,812 millióra nőtt és folytatódott a hagyományos vezetékestelefon-szolgáltatás lassú lemorzsolódása - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma a közlemény szerint
december óta változatlanul 806 ezer, a szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma azonban márciusban az NHH becslései szerint februárról mintegy 15 ezerrel 1,006 millióra nőtt.
(Az ADSL-előfizetések számát korábbi hibás adatközlések miatt visszamenőlegesen módosította az NHH, így 2009 végén az ADSL-előfizetések száma 806 ezer volt, ahogyan 2010. január és február végén is. Az ADSL adatok módosulása miatt megváltozott a teljes szélessávú piacra adott érték is, így 2009 végén az előfizetések száma mintegy 1,764 millió, január végén 1,781 millió, február végén pedig 1,797 millió volt.)
A szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma márciusban az NHH becslései szerint mintegy 15 ezerrel 1,006 millióra növekedett. A gyorsjelentésben szereplő legnagyobb kábelszolgáltatók a kábeles piac 80-85 százalékát fedik le és az ő ügyfélszámuk februárban 825 ezerről 838 ezerre változott az NHH adatai szerint.
A legnagyobb szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma ugyanakkor márciusban 3,040 millióról 3,030 millióra mérséklődött. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma 25 ezerrel 2,541 millióra csökkent, míg a kábeltelevíziós hálózaton működő telefonvonalak száma 475 ezerről 489 ezerre nőtt. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága március végére 61 százalékra csökkent, a száz főre jutó bekapcsolt vezetékes fővonalak száma pedig 30,27-re csökkent az egy hónappal korábbi 30,37-ről, illetve a 2009 végi 30,56-ról.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között márciusban tízezer szám, 2010 első negyedévében pedig harmincnégyezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltató váltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 502 ezer számot hordoztak - derül ki az NHH közleményéből.
Kapcsolódó cikkek
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Búcsú a második tárcsahangtól
- Októberben is emelkedett a mobil-előfizetők száma
- Szeptemberben is nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
- Az NMHH üdvözli a jogsértő internetes tartalmak eltávolítását
- NMHH: nőtt a mobilinternet-előfizetések száma szeptemberben
- Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
- Szeptemberben megélénkült a mobilvásárlás
- Új szereplő érkezhet a magyar mobilpiacra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.