Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
A Magyar Telekom Nyrt. nettó eredménye 16,4 milliárd forint volt az első negyedévben, 23,6 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál, a társaság bevétele 7,5 százalékkal 147,4 milliárd forintra mérséklődött 2009 azonos időszakához képest. Az elemzők 17,485 milliárd forint nettó profitot vártak.
A társaság a nyereség csökkenését alapvetően a bevételek, ezen belül a magas jövedelmezőségű hangalapú szolgáltatások visszaesésével magyarázza. A szerdán közzétett konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült gyorsjelentés szerint az első negyedévben a társaság kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 10,7 százalékkal, 57,7 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbihoz képest.
A közlemény idézi Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgatót, aki szerint a gazdasági visszaesés és az erős verseny 2010 első negyedévében is negatív hatással volt az üzleti teljesítményre. A társaság arra törekszik, hogy tovább erősítse piaci pozícióját, működési- és költséghatékonyságát.
A vállalat az első negyedévben 15,7 milliárd forintot költött tárgyi eszközökre és immateriális javakra (CAPEX), ami 4,2 milliárd forinttal kevesebb a tavalyi első negyedévihez képest. A tőkeberuházások (CAPEX) teljes összegéből például a lakossági szolgáltatások üzletágra 4,9 milliárd forint, a vállalati szolgáltatások üzletágra 0,7 milliárd forint, a technológia üzletágra pedig 7 milliárd forint jutott.
A macedóniai korrupciógyanús tanácsadói szerződések vizsgálatáról a gyorsjelentés közli, hogy az ezzel kapcsolatos költségek az első negyedévben 0,5 milliárd forintot tettek ki, szemben az egy évvel korábbi 1,7 milliárd forinttal. A közlemény szerint a végleges jelentés elkészült, és abban semmi sem utal arra, hogy a társaság jelenlegi felső vezetői vagy igazgatósági tagjai bármilyen szabályt megszegtek volna. Ugyanakkor a társaság folyamatosan vizsgálja a kárt okozó személyekkel és szervezetekkel szembeni jogérvényesítési lehetőségeket.
A gyorsjelentés beszámol újabb perekről is: ismét megtámadta egy kisrészvényes a Magyar Telekom legutóbbi és korábbi közgyűlési határozatait, további két kisrészvényes pedig a legutóbbi közgyűlési döntéseket. A keresetben a 2008. évi rendes, a 2009. évi rendes és a 2009. évi rendkívüli közgyűlésen hozott határozatok bejegyzéséről szóló cégbírósági végzés hatályon kívül helyezését, és a már bejegyzett változások törlését kérik. Kérték azt is a cégbíróságtól, hogy utasítsa el a Magyar Telekomnak 2010. évi rendes közgyűlésén hozott döntéseinek bejegyzésére vonatkozó kérelmet. Az április 7-én megtartott éves rendes közgyűlés részvényenként 74 forint osztalékról döntött.
A lakossági szolgáltatások üzletág bevételei 4 százalékkal, 75,8 milliárd forintra csökkentek, míg az EBITDA 4,7 százalékkal 44,4 milliárd forintra mérséklődött az első negyedévben a bázishoz képest. A vezetékes bevételek 5,2 százalékkal estek vissza. S bár a szélessávú ügyfelek száma tovább nőtt, s a negyedév végén meghaladta a 617 ezret, az árak csökkenése és a kedvezőbb díjszabású csomagokra történő áttérés erősödésének következtében az internet-bevételek kismértékben, 0,9 százalékkal mérséklődtek. A kedvezőtlen hatásokat részben ellensúlyozta, hogy az ügyfélszám növekedésének köszönhetően az első negyedévben 18 százalékkal nőttek a tv-szolgáltatásokhoz kapcsolódó bevételek. A tv-előfizetők száma március végén, elsősorban a szatellit adás elterjedésének köszönhetően, elérte a 678 ezret, s nőtt az internetes tv iránti kereslet is.
A lakossági mobil-bevételek 3 százalékkal, 43,7 milliárd forintra mérséklődtek az első negyedévben, mivel a forgalom növekedése nem tudta ellensúlyozni az ügyfélszám és az átlagos árszínvonal csökkenését. A T-Mobile az aktív ügyfelek száma alapján mért 44,3 százalékos piaci részesedésével továbbra is megőrizte egyértelmű piacvezető pozícióját. A mobil szélessávú piac ugyanakkor tovább bővült, a lakossági mobil internet-ügyfelek száma meghaladja a 357 ezret, ami 84 százalékos bővülés a bázishoz viszonyítva.
A vállalati szolgáltatások üzletág bevétele 7,7 százalékkal, 39,6 milliárd forintra csökkent, az EBITDA pedig 7,4 százalékkal, 18,8 milliárd forintra mérséklődött 2010. első negyedévben.
A vezetékes bevételek 12,2 százalékkal 11,2 milliárd forintra csökkentek, mivel a kedvezőtlen makrogazdasági környezet következtében mérséklődtek a távközlési kiadások.
A szegmens mobil-bevételei 4,9 százalékkal, 15,6 milliárd forintra csökkentek a recessziós hatások és az erős verseny miatt.
A rendszerintegrációs és információtechnológiai szolgáltatásokból származó bevételek 6,8 százalékkal 12,7 milliárd forintra csökkentek, aminek a fő oka az, hogy a gazdasági környezetre válaszul a magán- és közszférában egyaránt visszaestek a beruházások.
Macedóniában a bevételek 11,8 százalékkal, 18,4 milliárd forintra csökkentek az első negyedévben. Árfolyamhatás nélkül számolva a bevételek csak 4,4 százalékkal mérséklődtek.
Montenegróban a bevételek 9,4 százalékkal, 7,4 milliárd forintra mérséklődtek, míg árfolyamhatás nélkül számolva csak 1,7 százalékkal.
A Magyar Telekom jegyzett tőkéje változatlanul 104,275 milliárd forint volt március végén, míg a saját tőke 552,214 milliárd forint volt, 2,6 százalékkal több a december véginél. A társaság részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, a papír keddi záró ára 655 forint volt, míg az elmúlt 12 hónapban 556 forint és 870 forint között mozogott.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
- Magyar Telekom: engedély a Daten-Kontor megvásárlásához
- Megszünteti New York-i tőzsdei jelenlétét a Magyar Telekom
- Háromszáz fő elbocsátását tervezi az MTelekom
- Gyorsabban reagál a piaci változásokra a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: fejlemény a törvényességi felügyeleti eljárásban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.