3D műsortovábbítás a UPC-nél
A 3 dimenziós filmek meghódították a mozik közönségét és a térhatású mozgóképek tovább terjednek. Az idén több országban megkezdődött az első 3D televíziós műsorsugárzás. Az ennek vételére alkalmas tévékészülékek már hazánkban is a kereskedelmi forgalomban kaphatók. A 3D televíziózás hamarosan eljuthat az otthonokba. A UPC már felkészült arra, hogy ezt az újdonságot is elérhetővé tegye az előfizetők nappalijában.
A Samsunggal közösen tartott tegnapi budapesti sajtóbemutatóján a UPC sikeresen továbbított különféle 3-dimenziós televíziós műsorrészleteket kábelhálózaton. Ehhez saját jelenleg kiépített korszerű kábeltelevíziós hálózatát és az előfizetőknél is már megtalálható digitális HDTV médiaboxát, valamint a Samsungnak a kereskedelemben már kapható 3D tévékészülékét használta fel.
A UPC-nek sem a hálózatát nem szükséges átépítenie, sem a berendezéseit nem kell kicserélnie ahhoz, hogy még további újításokat is bevezethessen. A mai műszaki teszt is megmutatta, hogy a mostanra kiépített újgenerációs kábelhálózata nem csupán a 100 megabitet is meghaladó ultragyors internet- és interaktív, nagyfelbontású HD televíziós szolgáltatásokra alkalmas, hanem készen áll a következő lépésre, a 3D TV-re is.
3D műsortartalom ugyanakkor egyelőre még csekély mértékben áll csak rendelkezésre. A mozikban tapasztalható hatalmas érdeklődés alapján azonban valószínűsíthető, hogy a műsorkészítők hamar ráállnak majd az egyre terjedő 3D tévékészülékek tartalommal való ellátására. A UPC jelenleg tárgyalásokat folytat műsorgyártókkal és tévétársaságokkal annak érdekében, hogy az elkövetkező időszakban a nagyközönség számára is bemutathassa a tévézést forradalmasító technológia lehetőségeit.
Az elkövetkező napokban Magyarországon először kerül sor úgynevezett Day & Date filmbemutatóra televíziós videotéka szolgáltatás keretében. A upc videotárban a DVD-premierrel egy időben válik elérhetővé a legutóbb 6 Oscar-díjat, köztük a legjobb film és a legjobb rendezés díját elnyert A bombák földjén (The Hurt Locker) című film. A UPC a továbbiakban is arra törekszik, hogy a premierfilmeket a hivatalos megjelenésükhöz a lehető legközelebb eső időpontban bemutathassa a televíziós videotárán keresztül.
A legnagyobb hazai kábelszolgáltatónak jelenleg már 200 ezer digitális televíziós előfizetője van, ami az összes kábeltévés előfizetőinek az egyharmada, illetve csaknem a fele az összes magyarországi vezetékes digitális televíziós előfizető számának.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- A UPC előfizetői bármikor megnézhetik az m1 régi és új műsorait
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
- Lehetőségek tárházai - Okostévék az LG-től
- UPC videoblog a Facebookon: Abszolút polgárpukkasztás
- Filmbox sikerfilmek a UPC digitális tévéjén
- Magyar találmánnyal szemüveg nélkül nézhető az élő műholdas 3D adás
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Karácsonyi klasszikusok új köntösben
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket. A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.