A számítógépes játék hőskorát idézi a műszaki múzeum új kiállítása
A kiállításon bemutatják a számítógépes játékok „ősi” relikviáit: a konzolokat és a személyi számítógépeket. A látogatók bepillantást nyerhetnek a játék közösségi tereibe, a nyolcvanas évek gyerekszobájába, valamint a kilencvenes évek csillogó-villogó játéktermébe is.
Szórakozva ismerhető meg az informatikatörténet egy olyan szelete, amely a kultúrára is hatást gyakorolt. A játékipar mára "Új Hollywood" lett, s a leghíresebb játékok figuráit - a tömegkultúra ikonjaiként - a street-art művészeinek köszönhetően a nagyvárosok terein láthatjuk viszont.
Az Űrhódító című kiállításon visszaköszönnek a korai házi számítógépek, így a legendás Commodore márka több terméke, a C64, vagy a PET, a Videoton házi számítógépe, láthatók és kipróbálhatók játéktermi automaták és otthoni konzolok, kisebb elektronikus játékok. A játékok divatot is teremtettek, így természetesen helyet kaptak a kiállításban a divatcikkek, dizájntárgyak.
Nishikado japán programozó Space Invaders című kultuszprogramja 1978-ban hódította meg a világot: először a játéktermek sajátos szubkultúráját, majd az otthoni számítógépek révén a családokat, elsősorban a fiatalokat. A Space Invaders minden gépkategóriában sikeres lett, a „kvarcjátéktól” a mobiltelefonig, s tartós sikere ihletőnek bizonyult: jellegzetes figurái még a popkultúrába, a divatba, a képzőművészetbe is beszüremlettek. Magyarországon a Videoton TV Computerre „klónozták” e népszerű játékot Űrhódító néven, így a világhírű játék hazai színezetet is kapott.
A kiállításban is bemutatott videojátékok (konzolok) az 1970-es évek közepe óta a számítógépipar sikeres termékei, melyeket a személyi számítógépek sem tudtak kiszorítani a piacról. Az olyan – egész termékcsaládot alkotó – típusok, mint a Sony Playstation, valójában digitális, elektronikus célszámítógépek, kiváló grafikai és zenei képességekkel, széles szoftverválasztékkal. Folyamatos megújulásukkal a fiatal vásárlókért vetélkedő PC-gyártóknak is ösztönzést adnak.
A szintén látható játéktermi automaták, az ún. Arcade gépek a hetvenes évek óta az otthoni konzolok előfutárai, a később otthon is kipróbálható játékok általában Arcade platformokon jelentek meg.
E nagyobb méretű játék célszámítógépek elődei a Tivoli játékok (például a múlt századelő golyós-rugós mechanikus játékai, ezek nyomán a flipperek és az egyszerű nyerőgépek („félkarú rablók”). A kiforrott Arcade variánsoknál a szerencsetényező helyett az ügyességé és a logikai képességeké a főszerep, ezekkel pénzt nyerni nem lehet, a játék valódi öncélú élmény, önmagáért az élvezetért történik.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- Győri üvegművész a brit üvegművészeti társaság online kiállításán
- Kreativ Magyarország kiállítas a Műegyetemen
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Családi társasjáték iPad készüléken
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Karácsonyi klasszikusok új köntösben
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket. A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.