Az amerikaiak nem tudják, milyen sebességgel neteznek
A szélessávú kapcsolattal rendelkező internetezők négyötöde – a férfiak 71, a nők 90 százaléka - nem tudja, milyen sebességű csatornán lép fel a világhálóra. A 18-29 éves korosztály 27 százaléka van tisztában a konkrét sebességgel, míg az 50-64 évesek körében ez a mutató csak 13 százalék. Jóllehet a netezők nagy része nem ismeri a hozzáférés sebességét, a megkérdezettek 71 százaléka meg van győződve arról, hogy az internetszolgáltató teljesíti erre vonatkozó szerződéses kötelezettségét. A netezők fele nyilatkozott úgy, hogy teljesen elégedett a kapcsolódás gyorsaságával.
Az FCC arra törekszik, hogy a felhasználók tisztában legyenek a kapcsolat sebességével. "A sebesség számít" - mondta Julius Genachowski FCC-elnök, megjegyezve, hogy az internetezők nagyobb sebességek elérésére késztethetik a szolgáltatókat. A hatóság 10 ezer önkéntesnél készüléket helyez el a gyorsaság mérésére.
Az amerikai internetszolgáltatók többnyire nem tudják betartani ígéreteiket, hiszen ajánlataikban olyan maximálisan elérhető - másodpercenkénti több megabites adattal hirdetett – sebességek szerepelnek, amelyeket több tényező leront. Ilyen például a felhasználó számítógépének kapacitása, és az, hogy hányan kapcsolódnak egy házban a hálózathoz.
Az FCC márciusban terjesztett elő nagy ívű programot az internethálózat országos szintű fejlesztésére. A 20 milliárd dolláros nemzeti szélessávú terv egy sor elemet tartalmaz egyrészt annak elérésére, hogy minél több háztartásban legyen szélessávú internet, másrészt a hálózati sebesség növelésére és az előfizetési költségek csökkentésére.
Az Egyesült Államok jelenleg csak a 15. a világon a szélessávú internet elterjedtségét illetően; a 300 milliós népesség 65 százalékának van ilyen hozzáférése. Az FCC ezt az elterjedtségi mutatót 10 év alatt 90 százalékra akarja emelni.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- A jelenlegi maximumnál tízszer gyorsabb internetkapcsolatot produkált a UPC
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Magyarország a szélessávú nagyhatalmak között
- A szélessávú adatátvitel tesztelését tervezi az Európai Bizottság
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
- Megnégyszereződik 2015-re a globális internet-forgalom
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.