Xbox-fejlesztői képzés indul Magyarországon
Igazi unikummal jelentkezik a tanfolyamain online és offline részvételi lehetőséget egyaránt biztosító IT Factory. A 2010. június 28-án induló 20 órás tanfolyam hallgatói a Microsoft Xbox játékkonzolára készítenek el egy 30 éve töretlen népszerűségnek örvendő játékklasszikust. A képzés során a játékfejlesztés alapjait a Pacman segítségével veszik végig, ezáltal a résztvevők gyakorlatorientált módon sajátíthatják el a nélkülözhetetlen alapokat a grafikától a sprite-kezelésen át a programlogika megvalósításáig.
„Az IT Factory Xbox fejlesztői képzését azoknak a középiskolásoknak és egyetemistáknak ajánljuk, akik a játékfejlesztést szórakoztató keretek között szeretnék megismerni. Ugyan nincs alsó és felső korhatár, tapasztalataink alapján a 16-24 évesek érdeklődését ragadja meg leginkább a téma, mely azon túl, hogy a való életben is használható ismeretek ad, hasznos és szórakoztató nyári elfoglaltságot jelent a fiatal korosztálynak” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia vezetője, jelen képzésben chatmester, segédoktató.
A képzésen való részvételhez ráadásul semmilyen programozói tudás nem szükséges, ezt a hallgatók menet közben sajátíthatják el. A programozás .NET alapokon történik, melynek megismerésével a hazai fejlesztői piacon rendkívül keresett tudás birtokába jutnak.
„Mivel az Xbox programozása teljes mértékben megegyezik az idén ősszel piacra kerülő Windows 7 Mobile programozásával, így a hallgatók az IT Factoryban megszerzett tudást az új platformon azonnal alkalmazni tudják. A dinamikusan fejlődő mobil alkalmazásfejlesztési piacon ez jelentős előnyt jelent, ráadásul ezt a területet egy jó ötlettel akár már az 1-2 fős fejlesztőcégek is bevehetik” – mondta Fóti Marcell.
Az IT Factory Xbox képzése a NetAcademia Oktatóközpontban vagy otthonról, online is végezhető. Aki ez utóbbit választja, annak az otthoni számítógépére fel kell telepítenie a Visual Studio 2010 és az XNA Framework fejlesztőalkalmazásokat. Ezt a tanfolyamot megelőző nulladik napon az oktatóval közösen végzik el a jelentkezők. A szükséges szoftvereket a Microsoft Magyarország biztosítja a résztvevők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- Magyarországon rajtol a hivatalos etikushekker-képzés új verziója
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Szerződéses vállalások megsértése miatt bírságolt a Médiatanács
A román társhatósághoz fordult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egy, a Mozi+ csatornán közvetített akciófilm korhatár-besorolásával kapcsolatban, mert a médiaszolgáltató által választott korhatári kategória és sugárzási időpont nem felelt meg a magyar követelményeknek. A Médiatanács október 29-i ülésén szerződéses vállalások megsértése miatt bírságolt, emellett állampolgári bejelentések nyomán vizsgált meg több műsorszámot.