Microsoft Innovációs Díj a Cason zrt. okos mérőóra-leolvasó szolgáltatásának
A most díjat nyert Diwicon SIMSIM AMI (Advanced Metering Infrastructure) a Cason Mérnök Zrt. egyik legfontosabb alkalmazása. „Egy okos mérőóra-leolvasó szolgáltatás, amely a világon egyedülállóan nem csupán a mérőórákat, de az elosztó hálózatot is figyelve fogyasztási mérleget állít fel, és ennek alapján felderíthetők az energiahálózat utolsó kilométerére eső veszteségek. A fogyasztók számára egyúttal valós idejű információt nyújt szokásaikról, amely által tudatos fogyasztókká válhatnak, pénzt és energiát egyaránt megtakarítva” – hangsúlyozta a díj átvételekor Szakács Ferenc, a Cason Mérnöki Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A SIMSIM AMI egy webalapú alkalmazás a mérőeszközök által szolgáltatott, az elektromos áram-, gáz-, illetve vízszolgáltatással kapcsolatos adatok megjelenítésére. A SIMSIM-mel a Cason olyan komplex megoldást nyújt, amelybe a hardvertől a szoftverekig minden beletartozik: a fogyasztók akár okos-telefonjukon is nyomon követhetik villany-, gáz- és vízfogyasztási szokásaikat, és garantáltan meglepődnek saját pazarlásukon. A szolgáltató számára pedig a mérlegkészítés funkcióval nagyszámú fogyasztó adatait összegezve és feldolgozva kiderülhetnek a veszteségek okai, az infrastrukturális hibák (pl. víz- és gázszivárgás, vagy a mérők meghibásodása), illetve egy esetleges szabotázs (károkozás). A rendszer kommunikációs csatornája, a Zig-C extrém kis fogyasztású rádiós technológia folyamatosan, valós időben küldi az adatokat a CASON szervereire, így mind a szolgáltató, mind a fogyasztó teljes kontroll alatt tarthatja a fogyasztást.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Észrevétlen biztonság
- Négy iF Design díj a Sony Ericsson telefonjainak
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
- Közös Nokia és Microsoft fejlesztői laboratórium nyílik
- Legjobb partnereit díjazta a Symantec
- Kármán Tódor-díjjal tüntette ki az Ericsson Magyarországot a Nemzeti Erõforrás Minisztériuma
- Üzleti etikai díjat kapott a magyar SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.