7680x4320 pixeles plazmapanel készül
Japán tudósok kifejlesztettek egy olyan technológiát, amelynek az alkalmazásával elérhető a 100"-es képátlójú plazmakategóriában a 7680x4320 képpontos felbontás is.
Az NHK Science & Technology Reserch Laboratories kutatóinak sikerült 0,33 mm-re csökkenteni a plazmapaneleken a pixeltávolságot, az első 58 hüvelykes prototípus így már 3840x2160 (Ultra HD) képpontot tud. Az aktuális képernyők esetében a pixelek közötti távolság 0,59 mm, ami azt jelenti, hogy az Ultra HD felbontást csakis egy 103"-es kijelzővel lehetne elérni.
A fejlesztők célja azonban az, hogy a képátló növelésével egyenes arányban növeljék a felbontást is, a jelenlegi technológiával a Super Hi Vision HD, azaz a 7680x4320 pixel megvalósítható volna egy 116 collos panellel. A későbbiekben azonban ha sikerül a pixeltávolságot 0,3 mm-re minimalizálni, akkor akár egy 100"-es plazma kijelző is megjeleníthetné a lejátszott tartalmakat Super Hi Vision HD módban.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor lesznek kaphatóak a kereskedelmi forgalomban az újfejlesztésű plazmák, valószínűleg még várni kell egy-két évet azok megjelenésére.
Kapcsolódó cikkek
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Emberközeli interfész a Fujitsu-tól
- Újra megnyílt a Mindentudás Egyeteme
- Szupererős fémüveg
- Tudományos nosztalgia – Újra épül az EDSAC
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Digitalizálják a nagyváradi evangélikus levéltárat
- A szudokut is megoldja a Google
- Több év anyagával bővült az Erdélyi Magyar Adatbank
- VIDEOTORIUM néven oktatási-tudományos videomegosztó portál indult
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.