Videokommunikációs szolgáltatást indít a Magyar Telekom
Összekapcsolja az egymástól függetlenül működő mintegy 10 ezer magyar videokonferencia-rendszert a Magyar Telekom csütörtökön sajtótájékoztatón bemutatott országos nyílt internet alapú szolgáltatása, s így létrejöhet egy vállalatok közötti kommunikációs hálózat.
Amint azt Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a vállalati szolgáltatások üzletág vezetője elmondta, a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket mutatja, hogy az előrejelzések szerint 2011-ben a nagy felbontású (High Definition - HD) videokonferencia berendezések eladása a duplájára nő világszinten.
Egy videoberendezés ára, minőségétől függően, 50 ezer forinttól több millió forintig terjedhet.
A szolgáltatás elindítására 50-100 millió forint közötti összeget költött a Magyar Telekom, de ahogyan nőnek majd a vállalati igények az összekapcsolásra, úgy kell tovább fejleszteni a hálózatot.
A társaság először Magyarországon vezeti be az új szolgáltatást, de a hosszabb távú tervek között szerepel a külföldi értékesítés is.
Papp István elmondta, a Magyar Telekomnak a videokommunikációs szolgáltatás használatával az utazási költségek 35 százalékát sikerült megtakarítania.
A kommunikációs rendszer használatának előnyei különösen akkor mutatkoznak meg, ha világszintű vagy országos problémák keletkeznek, például, amikor az izlandi vulkán kitörése miatt korlátozták a légi forgalmat, vagy amikor terjedni kezdett a H1N1 vírus, illetve Magyarországon több települést elöntött az árvíz. A szolgáltatás legfőbb előnye az, hogy használatával a vállalatok időt, pénzt és energiát takaríthatnak meg. A Magyar Telekomnál működő rendszerek kihasználtsága 80-90 százalékos.
A Magyar Telekom Telepresence szolgáltatása eddig döntően a magyar cég és a Deutsche Telekom közötti kommunikációt szolgálta. A vállalat most együttműködési szerződést kötött a TATA Communications-szel, amelynek nemzetközi hálózata révén a magyar cégek 2010. második felétől akár kontinenseket átívelő kapcsolatokat is tudnak majd létesíteni.
Papp István kifejtette, a videokonferenciázás kultúrájának terjesztése a Magyar Telekom stratégiai célkitűzése. Hozzátette, az új infokommunikációs szolgáltatások alapvetően átformálhatják az eddigi vállalati gondolkodást, miközben nagyságrendekkel javíthatja
a hatékonysági mutatókat.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- Új csoportos videóhívás szolgáltatás a Skype-tól
- "hello holnap!"
- Online ajánlásgyűjtemény az elektronikus világ használatához
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- Az Externet eladja ADSL üzletágát a Magyar Telekomnak
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Feltölthetjük-e a céges partin főnökünkről készült fotót egy közösségi oldalra?
- Petíció T-Home, Beszélgessünk! Fórumért
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.