Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel
Tizenkét uniós tagállamot - köztük Magyarországot - szólított fel csütörtökön az Európai Bizottság arra, hogy teljesítsék az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló EU-irányelv alapján fennálló kötelezettségeiket, és hogy ennek érdekében sürgősen tegyék naprakésszé nemzeti műsorszórási szabályozásukat.
A brüsszeli bejelentés értelmében Ausztria, Ciprus, Észtország, Finnország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Portugália és Szlovénia kapott ilyen értelmű felszólítást.
A 2007 végén elfogadott, említett irányelv a digitális korszak kihívásainak megfelelően korszerűsíti a műsorszórásra vonatkozó uniós szabályokat, valamint az európai tévénézők jogi védelmének javítása érdekében szabályozza az olyan szolgáltatások nyújtását és igénybevételét, mint az internetes televíziózás, a lekérhető videoszolgáltatások és a mobiltelevíziózás. A tagállamoknak 2009. december 19-ig kellett - érintett jogszabályaik módosításával – az irányelvet nemzeti jogukba átültetniük. Az említett 12 tagállam eddig nem teljesítette az előírásokat, azaz vagy nem hajtott végre maradéktalanul minden szabályt vagy azok végrehajtásáról nem értesítette a brüsszeli bizottságot.
Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv szigorú fogyasztóvédelmi előírások fenntartása mellett a szabályozás egyszerűsítésével erősíti Európa televíziós és audiovizuális ágazatát, valamint egyenlő versenyfeltételeket teremt a határokon átívelő audiovizuális médiaszolgáltatások nyújtásához. Biztosítja továbbá, hogy a kiskorúak védelmére és a faji, nemi, vallási és nemzetiségi hovatartozáson alapuló gyűlöletkeltés tilalmára vonatkozó szabályok az összes audiovizuális szolgáltatás - így a vezetékes, mobil- és műholdas hálózatokon keresztül történő műsorszórás - esetében érvényesüljenek, beleértve a lekérhető tartalomszolgáltatást is.
Ezen túlmenően az irányelv megengedi, hogy a tagállamok engedélyezzenek olyan innovatív reklámformákat, mint amilyen például az osztott képernyős reklámozás vagy a "termékelhelyezés", és így a finanszírozás új csatornáit nyitja meg a televíziós műsorgyártók és műsorszolgáltatók előtt. A műsorszórók rugalmasabban tervezhetik a műsorok ütemezését, hiszen megszűnik az az előírás, hogy legalább 20 percnek kell eltelnie két reklámblokk között.
Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv részletes tartalmi ismertetése a http://ec.europa.eu/avpolicy/reg/avms/indexen.htm internetes címen található.
Kapcsolódó cikkek
- Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
- Élő közvetítések a YouTube-on
- Kelet-Közép-Európa digitális utakon
- EU: betilthatják a tagállamok az online szerencsejátékot
- Árkartell miatt 331 millió eurós bírság tíz memóriachip-gyártónak
- Súlyos pénzbüntetés vár Európában a flashmemória árkartell tagjaira
- Digitális átállás: lépni kell
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.