Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
Az NHH gyorsjelentése a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses
televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető-, illetve szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom, Invitel, UPC, FiberNet, Digi, PR Telekom, Zelka, TARR, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom, HD Platform és Hello HD) május végén az áprilisinál 10 ezerrel több, összesen 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.
Május végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az áprilisi 48,7 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 májusában 447 ezerről 454 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 778 ezerről 786 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 17,8 százalékról 18 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya.
A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 30,9 százalékról 31,1 százalékra nőtt, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,3 százalékról 50,9 százalékra csökkent. Ez utóbbi mutató egy évvel korábban még 58,5 százalékon állt, míg a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők részaránya 2009 májusában csupán 12,5 százalék volt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető Digi részesedése májusban 45,5 százalékról 45,2 százalékra, a UPC-é 23,3 százalékról 22,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 26,4 százalékról 27,2 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások kábeltelevízió és IPTV piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,739 millióról 1,741 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,292 millióról 1,287 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma májusban közel 7 ezerrel 454 ezerre nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az áprilisi 34,3 százalékról 34,2 százalékra csökkent, a második helyen szereplő Magyar Telekom részesedése 22,6-ról 22,7 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 13,2 százalékról 13,4 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a UPC a piacvezető, az áprilisi 30,9 százalék után május végén 30,7 százalékos résszel. A második a Magyar Telekom (T-Home), piaci része májusban 23,8 százalékról 24,1 százalékra nőtt, míg a harmadik, a Digi piaci részesedése 23,2 százalékról 23,3 százalékra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- Sportklub a T-Home-nál
- Újabb integrált ajánlatok a T-Home és a T-Mobile kínálatában
- GVH: kötelezettség-vállalás miatt megszűnt az eljárás az Invitel ellen
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Interaktív Sat TV szolgáltatás a T-Home-tól
- Az NMHH csökkenteni kívánja a helyi tévék műsorszolgáltatási díjait
- Szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Augusztusban 1,572 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2025-ben is farag az inflációból a Vodafone
A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
Okosan a karácsonyi rohanásban! Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók ajánlatai között
Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
Készüljünk aktívan a karácsonyra – hasznos appok a HONOR-tól
Az ajándékvásárlástól a pihenés megszervezésééig, a karácsonyi ebéd és vacsora, és egy esetleges koktélparti kiötléséig számos feladat várhat még ránk az év vége előtt – a HONOR pedig pár hasznos appal segíti ezeket a potenciális munkákat.
Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.