Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
Az NHH gyorsjelentése a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses
televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető-, illetve szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom, Invitel, UPC, FiberNet, Digi, PR Telekom, Zelka, TARR, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom, HD Platform és Hello HD) május végén az áprilisinál 10 ezerrel több, összesen 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.
Május végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az áprilisi 48,7 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 májusában 447 ezerről 454 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 778 ezerről 786 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 17,8 százalékról 18 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya.
A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 30,9 százalékról 31,1 százalékra nőtt, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,3 százalékról 50,9 százalékra csökkent. Ez utóbbi mutató egy évvel korábban még 58,5 százalékon állt, míg a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők részaránya 2009 májusában csupán 12,5 százalék volt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető Digi részesedése májusban 45,5 százalékról 45,2 százalékra, a UPC-é 23,3 százalékról 22,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 26,4 százalékról 27,2 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások kábeltelevízió és IPTV piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,739 millióról 1,741 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,292 millióról 1,287 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma májusban közel 7 ezerrel 454 ezerre nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az áprilisi 34,3 százalékról 34,2 százalékra csökkent, a második helyen szereplő Magyar Telekom részesedése 22,6-ról 22,7 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 13,2 százalékról 13,4 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a UPC a piacvezető, az áprilisi 30,9 százalék után május végén 30,7 százalékos résszel. A második a Magyar Telekom (T-Home), piaci része májusban 23,8 százalékról 24,1 százalékra nőtt, míg a harmadik, a Digi piaci részesedése 23,2 százalékról 23,3 százalékra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- Sportklub a T-Home-nál
- Újabb integrált ajánlatok a T-Home és a T-Mobile kínálatában
- GVH: kötelezettség-vállalás miatt megszűnt az eljárás az Invitel ellen
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Interaktív Sat TV szolgáltatás a T-Home-tól
- Az NMHH csökkenteni kívánja a helyi tévék műsorszolgáltatási díjait
- Szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Augusztusban 1,572 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.