A netezők kétharmada kevesebb időt tölt tévézéssel, mint a világháló böngészésével
A Canada.com számára készített, 2009 novembere és 2010 januárja között végzett kutatás alapján úgy tűnik, hogy minden vizsgált országban az internetezők körében a televízió elveszítette vezető szerepét.
A felmérésben 24 ezer internetező vett részt, akiket az internetezési és televíziónézési szokásaikról kérdeztek. A 23 ország mindegyikében meghaladja az 50 százalékot azon internetezők aránya, akik több időt fordítanak a világhálóra, mint a tévére.
A legalacsonyabb arány Belgiumban található, ahol a kutatásban részt vevő internetezőknek mindössze 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy több időt tölt a net előtt, mint a tévével. A legmagasabb, 89 százalékos arányt pedig Kínában mérték.
Magyarország a középmezőnyben szerepel, a 67 százalékos arány mindössze csak egy százalékkal marad el a világátlagtól.
Az élmezőny további országai: Oroszország 87, Törökország és Japán 77, valamint India 76 százalékkal. A lista alján a már említett Belgium mellett Kanada 57, Franciaország 58, Németország és Hollandia 59, Mexikó illetve Nagy Britannia 61 százalékkal található.
Az eredmények első ránézésre meglepőnek tűnhetnek, mert az internet kapcsán gyakran fejletlenebbnek tekintett országok sok esetben előkelőbb helyen végeztek, míg az internet szempontjából éllovasoknak tartott országok jó része átlagon alul teljesített.
Ennek az az oka, hogy az internetpenetráció szoros kapcsolatot mutat az internetezéssel eltöltött átlagos idővel. Egy alacsony internet-elterjedtséggel rendelkező országban az internetezők között arányaiban jóval több az olyan felhasználó, aki munkavégzésre is használja a világhálót, így értelemszerűen több időt tölt el online, mint tévénézéssel.
Minél magasabb az internet elterjedtsége egy adott országban, annál valószínűbb, hogy a világhálót ritkábban és jellemzően kikapcsolódásra használó felhasználók nagyobb tömegben találhatók a mintában.
A kutatók szerint az internettel eltöltött átlagos idő várhatóan nőni fog a jövőben. A felmérést megrendelő Kanadában például 15 év után 2010 áprilisában haladta meg először az internetezéssel töltött átlagos idő a tévézést. Az átlag kanadai heti 18 órát töltött el online és 16,9 órát tévézéssel.
A magyarok átlagosan napi négy óránál is többet szánnak tévézésre. Az viszont kevéssé köztudott, hogy az átlag magyar internetező közel 3,5 órát tölt naponta az internet előtt.
A legfrissebb felmérésből pedig kiderül, hogy a világhálót használó magyarok kétharmada többet netezik, mint tévézik. A számok ismeretében mindez csak úgy lehetséges, hogy a magyar netezők kevesebbet tévéznek, mint a nem internetező társaik.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
- Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Sportklub a T-Home-nál
- Újabb integrált ajánlatok a T-Home és a T-Mobile kínálatában
- Terjed a digitális földfelszíni tévézés
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.