Megugrott a Philips profitja
Erősen nőtt a Royal Philips Electronics profitja a második negyedévben, az izzókat és fogyasztói elektronikai termékeket gyártó üzletág jó eredményeinek köszönhetően. A világ legnagyobb fényforrásgyártója elsősorban a feltörekvő piacokon ért el sikereket.
A társaság adózott eredménye 262 millió euró volt az egy évvel korábbi 45 milliót követően. A bevétel 6,19 milliárd euróra emelkedett a tavaly második negyedévi 5,23 milliárdról. A fogyasztói elektronikai üzletág forgalma bővült a legjobban, 20 százalékkal 2,18 milliárd euróra, főként a lapos képernyőjű televíziók megnövekedett értékesítésének köszönhetően. A fényforrás üzletág bevétele 13 százalékkal 1,86 milliárd euróra nőtt.
A legnagyobb növekedést az úgynevezett BRIC országokban - Brazília, Oroszország, India, Kína - regisztrálták, 29 százalékkal 2,1 milliárd euróra nőttek a bevételek, amelyek a csoport teljes forgalmának 34 százalékát adják. Egy évvel korábban a feltörekvő országok a forgalomnak még csak 29 százalékát adták.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Philips profitja az első negyedévben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- A Philips profitja 16-odára csökkent
- Veszteséges, 6000 embert elküld a Philips
- A Philips 2,7 milliárd dollárt ajánl az amerikai Genlyte-ért
- Philips harmadik negyedév: tizenkettedére csökkent a profit
- Jó negyedévet zárt a Philips
- Síkképernyős tévé-üzletágát is eladja a Philips
- Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.