Trükközött az olajkatasztrófa képeivel a BP
A brit olajvállalat alkalmazottai Photoshop segítségével megváltoztatták az olajkatasztrófa válságközpontjának képeit, ám egy blogger felfigyelt a változtatásokra. A cég elismerte a változtatásokat, és nyilatkozata szerint csak javítani akartak a képek minőségén. Ez a kijelentés az eredeti és a megváltoztatott képek összehasonlításakor egyszerűen nem állja meg a helyét. A képeken lényegi, tartalmat érintő változtatás történt, melyet a cég szerint nem ők kértek, hanem dolgozóik önálló akciója. Akárhogy is legyen, több mint kínos ez az eset, amikor éppen a cég őszintesége az egyik legfontosabb kérdés a válság kezelése során. A BP új, változtatás nélküli képeket tett közzé, ám ezeket, vélhetően óvatosságból, már nem nagyfelbontásban.
Az úgynevezett „fotosopítisz”, vagyis a képek mániás manipulálása nem csak vállalati környezetben jellemző. A címlapfotóktól az egyszerű otthoni felvételek megváltoztatásáig egyre nagyobb, hitelességet érintő problémáról van szó, nem véletlen, hogy több neves magazin Photoshop-mentes különrovatokkal jelentkezett a közelmúltban.
A BP esete azért különösen kínos, mert éppen a brit miniszterelnök és az Amerikai elnök tárgyalása alatt szivárgott ki a képhamisítási ügy. A céget állandóan az információk eltorzításával vádolják, és erre a közgazdászok szerint a teljes vállalat rámehet, mivel időközben amerikai belpolitikai ügy is lett a katasztrófa. A puhasággal vádolt és zuhanó népszerűségű Obama éppen ezért ragaszkodik a teljes kártérítéshez, és részletes vizsgálathoz. Ehhez csak adalék, hogy a nagy hagyományokra épülő angol-amerikai kapcsolatok erőpróbájaként is felfogható az ügy, mely egyben az amerikai elnök külpolitikájának nagy kérdése. Ebben a környezetben robbant John Aravosis blogger szemfüles felfedezése a képhamisításról.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.