Nyereségbe fordult a Sony az első negyedévben
A Sony visszatért a nyereséges zónába az idei második negyedévben és egyúttal megemelte éves eredmény előrejelzését is PlayStation 3 játékkonzolja, személyi számítógépei és tévékészülékei iránt jelentkező élénk keresletnek köszönhetően.
A szórakoztatóelektronikai cikkeket gyártó konszern 25,7 milliárd jen (294 millió dollár, 225,4 millió euró) nyereséget ért el az első pénzügyi negyedévben, szemben a 37,1 milliárd jenes veszteséggel egy évvel korábban.
Az üzleti eredmény 67 milliárd jen lett az egy évvel korábbi 25,7 milliárd jen veszteség után.
Az értékesítési árbevétel 3,8 százalékkal 1,66 ezer milliárd jenre emelkedett. A Sony termékei iránt a feltörekvő térségekben nőtt meg a kereslet, ellentételezve a csökkenő belföldi és amerikai keresletet.
A Sony forgalma elég jónak bizonyult ahhoz, hogy ellentételezze a jen viszonylag erős árfolyamának hatását. A Sony pénzügyi évének első negyedében a dollár 91 jenes, az euró 115,5 jenes átlagárfolyamot ért el. A Sony a pénzügyi év 2011 márciusági tartó hátra lévő kilenc hónapjára 90 jenes dollár árfolyammal és 110 jenes euró árfolyammal számol.
A folyó pénzügyi évre a Sony 60 milliárd jen nyereséget jelez előre az eddigi 50 milliárd jen helyett 7,6 ezer milliárd jenes forgalom mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Szoftverfrissítés SONY LCD TV-khez
- Videókon a PSP mobil
- Képességjavító frissítés Sony A900/A850 DSLR-ekhez
- Négymillió Move távvezérlő-rendszer kelt el a PS3-hoz
- Full HD-sek lesznek a biztonsági kamerák is
- Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.