Nyereséget ért el az első negyedévben a Toshiba
A Toshiba vállalati teljesítménye nyereségbe fordult a konszern folyó pénzügyi éve első negyedévében a félvezető üzletág forgalmának jelentős növekedése miatt.
A Toshiba 29,48 milliárd jen üzleti eredményt ért el az április-júniusi negyedévben, szemben a tavalyi első pénzügyi negyedévi 37,59 milliárd jenes veszteséggel. Az értékesítési árbevétel 9,7 százalékkal 1,47 ezer milliárd jenre emelkedett.
A japán elektronikai konszern eredményének javulását a mobiltelefonokban és más elektronikai eszközökben alkalmazott NAND flash memória áramkörök iránt ugrásszerűen megnövekedett keresletnek, illetve a félvezető áramkör árak ezt követő
erősödésének tulajdonítja.
A Toshiba háztartási berendezés "fehérárú" üzletága is nagy forgalmat bonyolított le az energiatakarékos berendezések vásárlását ösztönző kormányprogramnak köszönhetően.
A Toshiba öt üzletágából kettőnek javult az üzleti eredménye, az elektronikai cikkek üzletágé, amely félvezető áramkör termékek forgalmazásával foglalkozik, valamint a digitális termékek üzletágé, amely személyi számítógépeket és szórakoztató elektronikai
berendezéseket forgalmaz.
A háztartási berendezéseket forgalmazó üzletág üzleti vesztesége csökkent, az elektromos hálózati és berendezés üzletág üzleti vesztesége pedig emelkedett az ipari berendezések és szolgáltatások iránt csökkenő kereslet miatt. A nukleáris technológiai üzletág
eredménye stabilan alakult.
Kapcsolódó cikkek
- Multimédiás netbook: Toshiba NB550D
- Tohiba Qosmio notesz Intel 2G Core i7 processzorral
- Toshiba Call Center: technológiai segítségnyújtás bárhol, bármikor
- Toshiba-kijelzőgyár épül Apple-megrendelésekre számítva
- Két új Toshiba netbook Intel Atom processzorokkal
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- Gyorsabb adatátvitel: új Toshiba StorE D10 külső merevlemez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.