Mobilinternetet is árulnak a kábelkommunikációs cégek

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 2. 08:44

A Drávanet kábelcég augusztusban már értékesíti azt a mobilinternetes szolgáltatást, aminek a piacra dobásáról két hete állapodott meg a Vodafone és a Netfone, a cég azt reméli, hogy az év végéig legalább 200-300 mobilinternetes előfizetője lesz.

A Vodafone Magyarország és a Netfone Távközlési Szolgáltató Kft. üzleti modellje alapján nyártól mobilinternet-szolgáltatással bővíthetik kínálatukat a kábelkommunikációs szolgáltatók.

A Netfone az együttműködés keretében új MVNO-szereplőként (Mobile Virtual Network Operator), azaz virtuális mobilszolgáltatóként lépett piacra. Ez egy olyan üzleti modell, amikor egy cég részben, vagy teljesen egy frekvenciával rendelkező mobil operátor hálózatát használja, és így nyújt saját jogon, saját márkanév alatt szolgáltatást. Ebben a konstrukcióban a Vodafone
hálózatát használja a Netfone úgy, hogy a mobilszolgáltatótól adatcsomagokat vásárol, és azt továbbértékesíti a kábelcégeknek.

A tavaly több mint 700 millió forint árbevételt és 10 millió forint fölötti adózás előtti eredményt elérő Drávanet saját márkanéven árulja a szolgáltatást, a Vivafone-t mintegy 22 000 ügyfele számára tette elérhetővé.

A vállalat az MTI érdeklődésére közölte, elsősorban ügyfélmegtartásra szeretnék használni a szolgáltatást, amely természetesen  hozzásegítheti a céget az ügyfelek számának növeléséhez is, mivel egyre nagyobb igény van a távközlési szolgáltatások csomagban történő megvásárlására.

Tábori Tamás, a Vodafone Magyarország nagykereskedelmi igazgatója az MTI-nek üzleti titokra hivatkozva nem árulta el a szerződés részleteit, ám azt elmondta, hogy a konstrukcióban minden résztvevő megtalálhatja számítását, s az ügyfeleknek is megéri csatlakozniuk hozzá. A Vodafone abban bízik, hogy sok új ügyfél használja majd hálózatát a kábelcégeken keresztül, de arról, hogy ez mennyivel növeli majd a cég bevételét, nem nyilatkozott.

Kifejtette, a modell hatékonyabb elérést tesz lehetővé a mobilcég számára is. A társaság csomagokat ad el nagykereskedelmi áron a Netfone-nak, amit az továbbértékesít a kábelcégeknek.

Tábori Tamás aláhúzta, az üzleti modell nem magától értetődő, amit mutat az is, hogy a magyar piacon még nem jött létre jelentős MVNO-megállapodás.

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke, a megállapodásról az MTI-nek elmondta, az új szolgáltatás árusításával a kábelcégek könnyebben tudnak új előfizetőket szerezni, illetve jobban meg tudják tartani a régi ügyfeleiket. Hozzátette, ha csomagban, azaz a televízió, a vezetékes telefon és internet mellé társítva adják mobilinternetet, akkor nemcsak a szolgáltató, hanem az ügyfél is jól jár, hiszen olcsóbban kaphatja meg a négy szolgáltatást, mintha külön-külön venné meg.

Az elnök elmondta, azok a tagvállalatok, amelyek felveszik a mobilinternetet is szolgáltatásaik közé, ugyanazt tudják nyújtani, mint a Magyar Telekom Csoport.

Kéry Ferenc szerint nagy előnye a konstrukciónak, hogy a szolgáltatáshoz a technológiai hátteret, kapcsolódást nem kell minden kábeles cégnek sok pénzért külön-külön kiépítenie, ezt a Netfone magára vállalta. Aláhúzta, a modell csak így tud működni, hiszen a kábelszolgáltatóknak nincs több tízmillió forintjuk a háttértechnológia kiépítésre, illetve felesleges is lenne több ilyen
rendszer működtetése.

A szövetségnek 200 tagja van, a magyar piacon kábelen szolgáltató cégek fele tartozik közéjük. A szövetség tagvállalatai 1200 településen mintegy 2 millió háztartásnak nyújtanak kábeltelevíziós, vezetékes telefon és internetszolgáltatást.

A szövetségnek tagja a legnagyobb magyar kábelszolgáltató, az összesen mintegy 1 millió háztartást kiszolgáló UPC Magyarország is, ám ez a társaság nem tervezi a csatlakozást a Netfone üzleti modelljéhez.

Szűcs László, a cég kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, az UPC elképzeléseiben is szerepel a mobilinternet szolgáltatás nyújtása, de a társaság saját üzleti modell alapján akarja árusítani. Hozzátette, mindhárom mobilszolgáltatóval tárgyalnak a konstrukcióról, de még nem született megállapodás egyikkel sem.

A Netfone várakozásai szerint szeptemberig még további 8-10 kábeltévés szolgáltató is árulni kezdi a mobilinternetet.

A Netfone elsősorban telekommunikációs szolgáltatásokat fejleszt, amelyeket kulcsrakész nagykereskedelmi szolgáltatásokként ad el. A társaság 32 kábeltévé- és internetszolgáltató partnerén keresztül mára mintegy 40 500 ügyfelet ér el vezetékes telefonszolgáltatással, továbbá közvetlenül is kiszolgál közel 2700 üzleti vállalkozást. A cég tervei szerint az idén közel megduplázódik a múlt évi árbevétel, amely várhatóan eléri majd a 630 millió forintot. Az  adózás utáni eredménye pedig 50 millió forint körüli lesz.

Kulcsszavak: UMTS Vodafone-hu Netfone UPC

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2025-ben is farag az inflációból a Vodafone

A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.

2024. december 16. 14:58

Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei

Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.

2024. december 12. 18:13

Okosan a karácsonyi rohanásban! Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók ajánlatai között

Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.

2024. december 11. 18:04

Készüljünk aktívan a karácsonyra – hasznos appok a HONOR-tól

Az ajándékvásárlástól a pihenés megszervezésééig, a karácsonyi ebéd és vacsora, és egy esetleges koktélparti kiötléséig számos feladat várhat még ránk az év vége előtt – a HONOR pedig pár hasznos appal segíti ezeket a potenciális munkákat.

2024. december 11. 14:56

Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.

2024. december 8. 15:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14