Nyerhettek a válságon a kisebb internetes cégek
A rugalmasan működő, kisebb internetes cégek nyerhettek válságon, a főként vállalati ügyfeleket kiszolgáló ACE Telecom Kft. az elmúlt öt évben átlagosan 20 százalékkal növelte árbevételét, tavaly például 25 százalékkal, s folyamatosan nyereséges.
Az 1997-ben négy magyar magánszemély által alapított, negyven fős cég ügyvezető igazgatója, Strelisky Ádám hétfőn sajtótájékoztatón az MTI-nek elmondta, mivel a cégek már a válság előtt is előfizették az internetet, a krízis kitörése után azt keresték, hol kapnak az előzőhöz hasonlóan jó, de olcsóbb szolgáltatást. A kisebb, rugalmasan működő szolgáltatók ezen nyertek, így az ACE is, amelynek tavaly 426 millió forint volt, az idén pedig 500 millió forint fölött lesz az árbevétele.
A saját, független hálózat kialakításán dolgozó társaság folyamatosan nyereséges, ám ez évente mindössze az árbevétel 5 százalékát teszi ki, mivel a cég a bevétel 25-30 százalékát fejlesztésre, optikai vezeték és más megoldások kiépítésére költi.
A 2.500 vállalati és 800 lakossági ügyfelet kiszolgáló ACE fő szolgáltatási területe a főváros, illetve a Budapest környéki települések. Az ügyvezető azt várja, hogy a következő egy évben a céges ügyfeleik száma megközelíti, eléri 3 ezret. Egy éve 2.200 vállalati ügyfele volt a társaságnak. Az ACE a fejlesztésekhez külső tőkét nem kíván bevonni, mivel elég készpénztartalékkal rendelkezik.
A keddi sajtótájékoztatón bemutatták azt az informatika rendszert, amit a budapesti Sziget Fesztiválon 300.000 főre fejlesztett ki, illetve telepített a cég. A 6 ezer méter optikai kábellel működő hálózat vezetékes és vezeték nélküli internetet nyújt, illetve a fesztivál háttér informatikáját működteti, így például a beléptető és biztonsági rendszert, illetve egy 100 géppel felszerelt internetes sátort is kiszolgál.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő ütemben növekszik az elektronikus zeneértékesítés
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Számítógép-értékesítési rekord 2010-ben Németországban
- Idén stabilizálódik, jövőre nő a pc-piac
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.