Nyerhettek a válságon a kisebb internetes cégek

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 10. 16:05

A rugalmasan működő, kisebb internetes cégek nyerhettek válságon, a főként vállalati ügyfeleket kiszolgáló ACE Telecom Kft. az elmúlt öt évben átlagosan 20 százalékkal növelte árbevételét, tavaly például 25 százalékkal, s folyamatosan nyereséges.

Az 1997-ben négy magyar magánszemély által alapított, negyven fős cég ügyvezető igazgatója, Strelisky Ádám hétfőn sajtótájékoztatón az MTI-nek elmondta, mivel a cégek már a válság előtt is előfizették az internetet, a krízis kitörése után azt keresték, hol kapnak az előzőhöz hasonlóan jó, de olcsóbb szolgáltatást. A kisebb, rugalmasan működő szolgáltatók ezen nyertek, így az ACE is, amelynek tavaly 426 millió forint volt, az idén pedig 500 millió forint fölött lesz az árbevétele.

 A saját, független hálózat kialakításán dolgozó társaság folyamatosan nyereséges, ám ez évente mindössze az árbevétel 5 százalékát teszi ki, mivel a cég a bevétel 25-30 százalékát fejlesztésre, optikai vezeték és más megoldások kiépítésére költi.

 A 2.500 vállalati és 800 lakossági ügyfelet kiszolgáló ACE fő szolgáltatási területe a főváros, illetve a Budapest környéki települések. Az ügyvezető azt várja, hogy a következő egy évben a céges ügyfeleik száma megközelíti, eléri 3 ezret. Egy éve 2.200 vállalati ügyfele volt a társaságnak. Az ACE a fejlesztésekhez külső tőkét nem kíván bevonni, mivel elég készpénztartalékkal rendelkezik.

 A keddi sajtótájékoztatón bemutatták azt az informatika rendszert, amit a budapesti Sziget Fesztiválon 300.000 főre fejlesztett ki, illetve telepített a cég. A 6 ezer méter optikai kábellel működő hálózat vezetékes és vezeték nélküli internetet nyújt, illetve a fesztivál háttér informatikáját működteti, így például a beléptető és biztonsági rendszert, illetve egy 100 géppel felszerelt internetes sátort is kiszolgál.
 

Kulcsszavak: trend

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01