Pénteken kezdődik az 50. évfordulós IFA
A neves IFA minden évben a számos termékújdonság mellett legígéretesebb, éppen befutó, vagy a közeljövőben elterjedő technológiára koncentrál. Az idei évben ez egyértelműen a harmadik dimenzió megjelenése lesz az elérhető árú, otthonainkban is használható eszközökben. Ezt sugallja a szakvásár weboldala is, mely már nyitóoldalain is a 3D-re utal. Ha egy kicsit belenézünk a részletekbe, rögtön kiderül, hogy megnyitó beszédek között is ezzel a témával találkozhatunk, külön kiemelve a 3D szerepét a sportközvetítésekben és a filmek területén. Az idén félszáz éves IFA olyan témát szándékozik kibontani, mely alapvetően változtathatja meg otthoni televíziózási és filmnézési szokásainkat. A harmadik dimenzió megjelenéséhez képest a Full HD felbontás egyszerű technikai kérdésnek számít, hiszen itt valóban teljesen, alapvetően új megoldásokra van szükség. A térbeli megjelenítés régi vágya az emberiségnek, gondoljunk csak a mára több mint száz éves sztereó fényképekre. A sportban még a videobírók körül folyik a vita, ám képzeljük el, hogy egy-egy visszajátszás során a labdát térben követhetjük nyomon. Mindehhez azonban számos új megoldásra van szükség, mind a műsorkészítés, mind a sugárzás, mind a lejátszás terén, és éppen ezek az IFA fő területei. A nagy gyártók közül többen ezt az évet nevezték meg a 3D technológiára történő áttérés kezdő időpontjának, így számos új eszköz megjelenésére számíthatunk. Az IFA ráadásul igen jó időpontban kerül megrendezésre a termékek piaci bevezetéséhez, hiszen a most bejelentésre kerülő modellek éppen az év legfontosabb értékesítési időszakára, a karácsonyi vásárlási szezonra már a boltokba is kerülhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Győri üvegművész a brit üvegművészeti társaság online kiállításán
- Kreativ Magyarország kiállítas a Műegyetemen
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Ízek-borok hagyományosan, infók digitálisan
- Budapest Calling: az ügyfélszolgálati iparág kiállítása
- LED projektor az örökkévalóságnak
- 700 új egyedi találmány a nürnbergi innovációs szakvásáron
- A rádióháborútól a kiberhadviselésig a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen
- Készül Európa legjelentősebb informatikatörténeti gyűjteménye
- Budapest Calling: Nemzetközi call center szakkiállítás októberben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.