Mégis elengedi Hurdöt a HP
A Hewlett-Packard nagyjából két hete beperelte korábbi elnök-vezérigazgatóját, Mark Hurd-öt, akit nem sokkal állítólagos szexbotrányát követő távozása után társelnökeként vett föl az Oracle, ám a HP üzleti titkainak esetleges sérelmére hivatkozva nem akarta engedni új cégénél dolgozni. A mostani megegyezésről szóló közlemény szerint Hurd teljes mértékben tartani fogja magát azokhoz a kötelezettségeihez, amelyek a távozásakor aláírt dokumentum szerint 2 évig megtiltják számára, hogy bárkinek kiadja, vagy üzleti célból felhasználja korábbi cége titkait. Azt pontosan nem részletezték, hogy a felek mennyiben módosították a szerződést, viszont ennél érdekesebb, hogy az ex-vezér egyúttal lemondott nagyjából 345 ezer zárt jegyzésű HP részvényről is, amelyek együttes értéke mai árfolyamon mintegy 13,6 millió dollár. Első körben Hurd 34,6 millió dolláros végkielégítéssel és egyéb járandósággal lépett ki a vállalattól, ezt sikerült most valamelyest lejjebb faragni.
Jogi szakértők szerint a HP aligha nyerte volna meg a pert, így a megegyezéssel tulajdonképpen jól járt a vezető PC-gyártó. A két vállalat egyúttal megújította korábbi együttműködési megállapodását is, ami mindkét cégnek érdeke, hiszen több tízezer HP szerveren fut Oracle szoftver. Más kérdés, hogy a Sun megvásárlása óta az Oracle riválisa lett a HP-nek a szerverpiacon.
Kapcsolódó cikkek
- Első HP 27 hüvelykes minden egyben munkaállomás
- Andrea Gaal a nemzetközi disztribútori hálózat vezetőjeként folytatja pályafutását
- Laczkó Tóth Gergely a GTS Hungary új ügyvezető igazgatója
- Új ügyvezető igazgató a Canon Hungária élén
- Norvégiában folytatja pályafutását Huszlicska József
- Új színes HP LaserJet nyomtatók az irodai produktivitás fokozásáért
- Volt Kodakos vezetőt igazolt a Xerox
- Marketing vezetői pozíció a Szallas.hu-nál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.