NFM: megkezdődött a nemzeti infokommunikációs konzultáció
Több mint 50 piaci, civil és szakmai szervezet részvételével zajlott le a 2010. október 1-jén a "Nemzeti konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért" című egyeztetés sorozat első konzultációja - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint az NFM által szervezett, az átfogó elektronikus hírközlési szabályozás felülvizsgálatát célzó eseményt Vasváriné Menyhárt Éva, az NFM hírközlésért és audiovizuális médiáért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg.
A konzultáción a "megbízható és korszerű hírközlési szolgáltatások a fogyasztóknak és a fogyasztókért" témakörben előadásokat a minisztérium szakértői, valamint ismertették a közös munka ütemezését és azokat a fő szempontokat, melyek irányt szabnak a felülvizsgálat során felmerülő kérdések kezelésének.
A találkozó kiemelt témái voltak a korszerű elektronikus hírközlési szolgáltatások elérhetősége, a fogyasztó választási szabadságának biztosítása, a fogyasztó minőséghez való jogának biztosítása, a fogyasztók megfelelő tájékoztatása, a fogyasztó biztonsága és jogainak védelme, a fogyatékkal élők esélyegyenlőségének biztosítása, a mikro-, kis- és középvállalkozások lehetőségeinek javítása.
A 2010. október 11-én tartandó második konzultáció témája: a hatékonyan versenypiac és a szolgáltatók közti kapcsolatok. A harmadik konzultáció 2010. október 15-én a "Támogató hatékony szabályozás, korszerű technológia, innovatív üzleti környezet" címet kapta.
A tárca szerint a konzultáció az uniós jogharmonizációs kötelezettség sikeres teljesítését, a hazai elektronikus hírközlési szabályozás átfogó, stratégiai szempontokat tükröző felülvizsgálatát célozza.
A jogharmonizáció, illetve a felülvizsgálat négy fontos területen jelent majd előrelépést a korábbiakhoz képest: jelentősen megerősödnek a fogyasztók - különösen a fogyatékkal élők- jogai, a szektor előre lépést tud tartani a technológiai és piaci fejlődéssel, továbbá ösztönzi a beruházásokat, így versenyképes hazai távközlési szektort eredményez.
A szervezők továbbra is várják az észrevételeket, javaslatokat az infokom2010@nfm.gov.hu címre.
Kapcsolódó cikkek
- Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Jelentős rádióhallgatás a legnagyobb vásárlóerővel bíró lakosság körében
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Élő közvetítések a YouTube-on
- Kelet-Közép-Európa digitális utakon
- Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel
- NHH: 58 igény érkezett helyi-körzeti adók digitális üzemeltetésére
- Digitális átállás: lépni kell
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.