Invitel: átrendeződik a lakossági távközlési piac
Az Invitel Távközlési Zrt. szerint átrendeződik a lakossági távközlési piac: az árak tovább mérséklődnek, megszűnnek a különálló előfizetések, az ügyfelek a szolgáltatásokat csomagokban egy vállalattól vásárolják majd, élesedik a verseny és egyre gyorsabban fejlődik az internet.
A kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott előrejelzés szerint másfél-két év múlva 3-4 olyan lakossági szolgáltató marad a piacon, amelyik képes lesz a megváltozott igényeket kiszolgálni: egyszerre tud nyújtani, mobil, vezetékes telefon, internetes és interaktív, akár több napra is visszanézhető televíziós szolgáltatást.
Zsembery György, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, az internetes piac dinamikusan nő, s az év végéig a háztartások további 4-5 százaléka csatlakozik a világhálóhoz. Az internet elterjedtsége napjainkban 38-40 százalékos, míg az európai átlag 65 százalék.
Az Invitel szerint az internet térhódítását a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az internetes televíziózás és hozzá kapcsoló szolgáltatások támogatják.
Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója elmondta, néhány éven belül már személyre szabott televíziós műsorokat nézhetnek az ügyfelek. Televízión internetezhetnek, esetleg a nézők azt is kiválaszthatják, milyen kameraállásból nézik végig a Forma 1-et. A technológia kétirányú kommunikációt, interakciót tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, de akár két felhasználó között is, így főleg az ezekre épülő szolgáltatások, például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben.
Az Invitel adatai szerint a magyar háztartások 27 százaléka, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra, s ezeket legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol vezetékes telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban.
A kutatások ugyanakkor azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30 százalék kedvezmény lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket. Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat az Invitel szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Rendkívül kedvező vezetékes telefonajánlat a T-Home-tól
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- A Skype megvásárolja a Qik szoftverfejlesztőt
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Csendes-óceánba zuhantak az orosz távközlési műholdak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.
6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Hat éve kerültek piacra az első hajlítható telefonok, az innovációk iránt elkötelezett HONOR 2022-ben csatlakozott saját, HONOR Magic V készülékével hozzájuk. A kezdetben nagyobb, nehezebb és törékenyebb eszközök meghökkentően sokat fejlődtek ezalatt a pár év alatt, hogy a HONOR Magic V3 ma már ne csak innovatív okostelefon, hanem akár a tableteket vagy laptopokat helyettesíthető készülék lehessen.
Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup
A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.