Invi4 szolgáltatáscsomag az Invitelnél

Kovács Attila, 2010. október 7. 19:42

Csökkenő árak, előretörő csomagok, megszűnő különálló előfizetések, fejlődő internetpiac és erősödő verseny. Erre lehet számítani a magyar telekommunikácós és multimédia piacon a következő 2-3 évben az Invitel szerint.

Az internet-penetráció tekintetében várható, hogy hasonlóan az elmúlt évek trendjeihez a mostani 38-40%-ról 47%-ra nő a háztatártások körében az internet előfizetések száma és folytatódik a felzárkózás az európai átlaghoz (65%). Tovább terjedhetnek, a kényelmesebb és minőségibb televíziózást lehetővé tévő internetalapú tv technológiák (IPTV) és a csomagban árult lakossági előfizetések (TV, ADSL, telefon, mobilinernet) terjedésére is számít az Invitel, mert azok olcsóbb előfizetési árakat és kényelmesebb ügyintézést jelentenek az ügyfeleknek.

„Az unió fejlettebb országaiban, de még a régiós országokban is magasabb a lakossági internetelőfizetések aránya, mint hazánkban. A piac dinamikusan nő, ez év végére várhatóan a háztartások újabb 4-5%-a csatlakozhat majd otthonról is a világhálóhoz” - mondta Zsembery György az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese.

Egyre több otthoni internet-előfizetés – csomagok, csökkenő árak, IPTV
2009-ben Magyarországon a háztartások 38-40%-a rendelkezett internet előfizetéssel ezzel az európai országok között az utolsók között vagyunk, de a sávszélesség tekintetében jól állunk, szinte mindenhol 2 Mbp/s feletti az internetlefedettség, ebben a tekintetben vezetjük a mezőnyt. Az Invitel úgy látja, hogy az internet penetráció további növekedésének mozgatórugói várhatóan a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az IPTV és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások lesznek.
Mivel egyre vonzóbb csomag ajánlatokkal jönnek elő a szolgáltatók, azok is megengedhetik majd maguknak az internetet és egy minőségibb TV előfizetést, akik esetleg eddig nem. Az Invitel úgy látja, hogy a következő években egyre többen lesznek, akik az IPTV mellett döntenek majd. Elsősorban annak kényelmi szolgáltatásai miatt, valamint azért, mert ebben a technológiában van a legtöbb fejlesztési potenciál.

„Néhány éven belül akár már eljuthatunk oda is, hogy személyre szabott televíziós műsorokat nézünk, a televízión internetezünk, esetleg mi választjuk ki, milyen kameraállásból nézzük végig a Forma 1-et” – mondta Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója. „A technológia kétirányú kommunikációt (interakciót) tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, (de akár két felhasználó között is), így főleg az ezekre épülő szolgáltatások – például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben” – tette hozzá Fejes Tibor.

Csomagolt szolgáltatások – 1,2 millió potenciális előfizető
Napjainkban a magyar háztartások 27%-a, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra. Általánosságban elmondható, hogy különböző szolgáltatásokat legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol fix telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban. A kutatások azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30% kedvezmény, lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket (TV, internet, telefon, mobilinternet). Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat.

Invi4 – az Invitel válasza a növekvő fogyasztói igényekre

Egy év alatt megduplázódott a mobilinternet előfizetések száma hazánkban, miközben az ADSL penetráció is tovább nőtt. Bár érzékelhető, hogy évről-évre egyre többen lesznek, akik előnyben részesítik a mobilinternetet, az elemzések azt is mutatják, hogy az „otthoni ADSL” előfizetések aránya egyelőre nem fog drasztikusan csökkenni, mivel az „asztali” gépeket még nem fogják leváltani a hordozható számítógépek, illetve az ADSL kapcsolat még mindig magasabb sávszélesség elérését teszi lehetővé. Az Invitel ezt a trendet követi az Invi4 szolgáltatáscsomag bevezetésével. Az új szolgáltatáscsomagban a hagyományos telefon mellett az otthoni szórakozás elemeit: az InviTV, ADSL és mobilinternet szolgáltatásokat gyúrta össze az Invitel és mindezt most igazán kedvező áron nyújtja új, vagy meglévő előfizetőinek, széles, kombinálható választékban. A kedvezményes ár, az egyetlen számla, a rugalmasan összeállítható elemek (közel 70 féle variációból választhatunk) mind-mind olyan tényező, amellyel az Invi4 a szabadság élményét nyújtja az egész családnak.
 

Kulcsszavak: UMTS Invitel

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01