Szervizbróker menedzseli a Magyar Telekom újdonságait
Nem véletlen, hogy mobiltelefónia helyett immár mobilkommunikációról beszélünk. A maroknyi kis készüléket ugyanis egyre ritkábban használjuk beszélgetésre, és mind gyakrabban egyéb olyan funkciókra, amikor a „vonal” végén nem egy másik ember áll készenlétben. A már mindennapos SMS mellett ilyen megoldás például a web böngészése, üzenetek fogadása, üzleti tranzakciók (vásárlás, fizetés) intézése.
Miközben mindezek a felhasználó számára lassan természetessé válnak, addig a szolgáltatónak minden esetben meg kell küzdenie az újdonságok kifejlesztésével, a műszaki feltételek megtemetésével, majd a bevezetés után az alkalmazások menedzselésével. Csakhogy ezek az alkalmazások technológiailag gyakran függetlenek egymástól, ezzel szemben nagyon is függenek a megoldás szállítójától, vagyis nehezen kezelhetők egységesen.
A Magyar Telekom Oracle alapon és az Alerant közreműködésével a közelmúltban vezette be azt az eszközét, amellyel már megvalósítható az új generációs, a vezetékes és mobil szolgáltatásokat integráló, intelligens hálózatfejlesztés. Fekete László, a Magyar Telekom IT szolgáltatásfejlesztési ágazatának vezetője elmondta, hogy a vállalat korábban zárt fejlesztői környezetben hozta létre az egyes új hálózati szolgáltatásokat, ami csak nagy megrendelői szám mellett volt költséghatékony, s nem tette lehetővé konvergens megoldások kialakítását. A most kiépült platform immár rugalmas, szabványos megoldás, így leegyszerűsíti a szolgáltatások kialakításának folyamatát. Használatával a szűkebb megrendelői számú szolgáltatások is gazdaságosan építhetők ki. A platform lehetővé teszi konvergens távközlési (telco), webes, IPTV és IP alapú multimédiás szolgáltatások fejlesztését.
Az új platformra első lépésként a Magyar Telekom már meglévő alkalmazásait helyezik át, így a feltöltőkártyás mobiltelefon használatot, a Telemátrix virtuális magánhálózatok (VPN) biztosítását, valamint a zárt felhasználói csoportok (CUG) kezelését, a mobilparkolást, az autóskártya és más, helyalapú megoldásokat lehetővé tevő szolgáltatásokat. Vagyis mindazon megoldásokat, amelyek – a korábbi „híváskapcsolás” helyett vagy mellett – valamilyen intelligens logikai lépést igényelnek a rendszerben.
A Java és az internetes telekommunikációt lehetővé tevő SIP technológiára épülő platform hasznosságát jelzi, hogy a T-Mobile hálózatából indított mobil hívásoknak a 80, az indított SMS-knek 50 százaléka igényel valamilyen hálózati intelligenciát, ezért átfut az új rendszeren. Ennek három fő eleme van, a Service Broker , az applikációs szerver, valamint az adatbázis. A szabványos IT fejlesztői infrastruktúrán nincs szükség telco-specifikus tudásra, korszerű Web 2.0-s és Telco 2.0-s környezetben egységes platformot nyújt a webes távközlési és IP-s multimédiás szolgáltatások fejlesztésére.
Gordon Rawling az Oracle Communications Business Unit igazgatója szerint ezzel a megoldással létrejött egy európai szinten kiemelkedő kompetencia, mely más országok távközlési cégei számára is hasznosítható tudást és technológiát nyújt. A Magyar Telekommal már évek óta kapcsolatban álló Alerant Zrt. ügyvezető igazgatója, Szabó Tamás elmondta, hogy a projektben cégük feladata a koncepció kialakításától, az Oracle iparági megoldásainak bevezetésén és a rendszerintegráción át, a szolgáltatásfejlesztésig és teljesítménytesztelésig terjedt.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- A bankkártyás fizetés most félezer forintot ér a T-Home és T-Mobile távszámlásainak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.