Szervizbróker menedzseli a Magyar Telekom újdonságait
Nem véletlen, hogy mobiltelefónia helyett immár mobilkommunikációról beszélünk. A maroknyi kis készüléket ugyanis egyre ritkábban használjuk beszélgetésre, és mind gyakrabban egyéb olyan funkciókra, amikor a „vonal” végén nem egy másik ember áll készenlétben. A már mindennapos SMS mellett ilyen megoldás például a web böngészése, üzenetek fogadása, üzleti tranzakciók (vásárlás, fizetés) intézése.
Miközben mindezek a felhasználó számára lassan természetessé válnak, addig a szolgáltatónak minden esetben meg kell küzdenie az újdonságok kifejlesztésével, a műszaki feltételek megtemetésével, majd a bevezetés után az alkalmazások menedzselésével. Csakhogy ezek az alkalmazások technológiailag gyakran függetlenek egymástól, ezzel szemben nagyon is függenek a megoldás szállítójától, vagyis nehezen kezelhetők egységesen.
A Magyar Telekom Oracle alapon és az Alerant közreműködésével a közelmúltban vezette be azt az eszközét, amellyel már megvalósítható az új generációs, a vezetékes és mobil szolgáltatásokat integráló, intelligens hálózatfejlesztés. Fekete László, a Magyar Telekom IT szolgáltatásfejlesztési ágazatának vezetője elmondta, hogy a vállalat korábban zárt fejlesztői környezetben hozta létre az egyes új hálózati szolgáltatásokat, ami csak nagy megrendelői szám mellett volt költséghatékony, s nem tette lehetővé konvergens megoldások kialakítását. A most kiépült platform immár rugalmas, szabványos megoldás, így leegyszerűsíti a szolgáltatások kialakításának folyamatát. Használatával a szűkebb megrendelői számú szolgáltatások is gazdaságosan építhetők ki. A platform lehetővé teszi konvergens távközlési (telco), webes, IPTV és IP alapú multimédiás szolgáltatások fejlesztését.
Az új platformra első lépésként a Magyar Telekom már meglévő alkalmazásait helyezik át, így a feltöltőkártyás mobiltelefon használatot, a Telemátrix virtuális magánhálózatok (VPN) biztosítását, valamint a zárt felhasználói csoportok (CUG) kezelését, a mobilparkolást, az autóskártya és más, helyalapú megoldásokat lehetővé tevő szolgáltatásokat. Vagyis mindazon megoldásokat, amelyek – a korábbi „híváskapcsolás” helyett vagy mellett – valamilyen intelligens logikai lépést igényelnek a rendszerben.
A Java és az internetes telekommunikációt lehetővé tevő SIP technológiára épülő platform hasznosságát jelzi, hogy a T-Mobile hálózatából indított mobil hívásoknak a 80, az indított SMS-knek 50 százaléka igényel valamilyen hálózati intelligenciát, ezért átfut az új rendszeren. Ennek három fő eleme van, a Service Broker , az applikációs szerver, valamint az adatbázis. A szabványos IT fejlesztői infrastruktúrán nincs szükség telco-specifikus tudásra, korszerű Web 2.0-s és Telco 2.0-s környezetben egységes platformot nyújt a webes távközlési és IP-s multimédiás szolgáltatások fejlesztésére.
Gordon Rawling az Oracle Communications Business Unit igazgatója szerint ezzel a megoldással létrejött egy európai szinten kiemelkedő kompetencia, mely más országok távközlési cégei számára is hasznosítható tudást és technológiát nyújt. A Magyar Telekommal már évek óta kapcsolatban álló Alerant Zrt. ügyvezető igazgatója, Szabó Tamás elmondta, hogy a projektben cégük feladata a koncepció kialakításától, az Oracle iparági megoldásainak bevezetésén és a rendszerintegráción át, a szolgáltatásfejlesztésig és teljesítménytesztelésig terjedt.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- A bankkártyás fizetés most félezer forintot ér a T-Home és T-Mobile távszámlásainak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.