Töretlenül bővül a Vatera.hu forgalma
A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született.
A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.
Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.
A legnagyobb magyar online piactéren megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában.
Az idén a divat- és ruházati cikkek vitték a pálmát, a vaterázók termékszám és átmenő forgalom alapján ezekre licitáltak leggyakrabban. A forgalom alapján kiemelkednek az otthon/építkezés, számítástechnika, autó-motor, műszaki cikk és elektronika termékkörök is. Októberben a legtöbben laptopot, kandallót és csizmát kerestek az aukciós oldalon.
Idén ősszel új kategóriákkal is bővült az aukciós oldal: a növekvő igények miatt, valamint az átláthatóbb kínálat céljából megszületett a delikátesz, drogéria és állattartás kategória is, amelyekben jelenleg 32 ezer termék fut.
Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.
"Azt tapasztaljuk, hogy felhasználóink vásárlási kedve töretlen, ugyanakkor az online kereskedelemben is egyre inkább keresik az azonnali vásárlási lehetőségeket. Ennek eredménye, hogy a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető" - ismertette Csupor Erik.
Az ügyvezető igazgató elmondta: folyamatban van a TeszVesz.hu és a Vatera.hu átvilágítása, szeretnék még egyszerűbbé tenni a felületeket, elmélyíteni a szinergiákat (a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1-jei hatállyal egybeolvadt, és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét), s az átjárhatóságot is próbálják könnyíteni. Arculatváltáson is
gondolkodnak.
A hagyományos netes adás-vételek mellett a Vatera a jótékonysági aukcióknak is nagy teret ad. Az elmúlt két évben számos karitatív árverés futott a portálon, ahol a szervezők a befolyt összegeket többek között az árvíz-, valamint a vörösiszap-károsultak megsegítésére ajánlották fel, több mint 10 millió forint értékben.
Csupor Erik hangsúlyozta: piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, évente több tízmillió forintot költenek a biztonságra. A csalások megelőzése érdekében tavaly csalófigyelő rendszert alakítottak ki, amely a múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot is foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.