Töretlenül bővül a Vatera.hu forgalma
A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született.
A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.
Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.
A legnagyobb magyar online piactéren megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában.
Az idén a divat- és ruházati cikkek vitték a pálmát, a vaterázók termékszám és átmenő forgalom alapján ezekre licitáltak leggyakrabban. A forgalom alapján kiemelkednek az otthon/építkezés, számítástechnika, autó-motor, műszaki cikk és elektronika termékkörök is. Októberben a legtöbben laptopot, kandallót és csizmát kerestek az aukciós oldalon.
Idén ősszel új kategóriákkal is bővült az aukciós oldal: a növekvő igények miatt, valamint az átláthatóbb kínálat céljából megszületett a delikátesz, drogéria és állattartás kategória is, amelyekben jelenleg 32 ezer termék fut.
Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.
"Azt tapasztaljuk, hogy felhasználóink vásárlási kedve töretlen, ugyanakkor az online kereskedelemben is egyre inkább keresik az azonnali vásárlási lehetőségeket. Ennek eredménye, hogy a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető" - ismertette Csupor Erik.
Az ügyvezető igazgató elmondta: folyamatban van a TeszVesz.hu és a Vatera.hu átvilágítása, szeretnék még egyszerűbbé tenni a felületeket, elmélyíteni a szinergiákat (a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1-jei hatállyal egybeolvadt, és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét), s az átjárhatóságot is próbálják könnyíteni. Arculatváltáson is
gondolkodnak.
A hagyományos netes adás-vételek mellett a Vatera a jótékonysági aukcióknak is nagy teret ad. Az elmúlt két évben számos karitatív árverés futott a portálon, ahol a szervezők a befolyt összegeket többek között az árvíz-, valamint a vörösiszap-károsultak megsegítésére ajánlották fel, több mint 10 millió forint értékben.
Csupor Erik hangsúlyozta: piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, évente több tízmillió forintot költenek a biztonságra. A csalások megelőzése érdekében tavaly csalófigyelő rendszert alakítottak ki, amely a múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot is foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.