360 millió dollár 24 óra alatt: rekordot döntött az új Call of Duty
Amikor nem is olyan régen egyes elemzők azt jósolták, hogy a korábban marginálisnak tartott videojáték-piac akár a 20 milliárd dolláros éves bevételt is elérheti, hangos volt a világ az ellenzők nyilatkozataitól. Mára kiderült, hogy a konzolok világa teljes jogú, elsővonalbeli szórakoztatóipari ágazattá vált, és ezt igazolják a már jól ismert Call of Duty új részének értékesítési mutatói is. Az előző rész, a „Modern Warfare 2” sem szégyenkezhetett 4,7 millió eladott példánnyal és az első napon elért 310 millió dollárral. A most megjelent Call of Duty: Black Ops azonban ezt is túlszárnyalta, méghozzá nem is kis mértékben, az első 24 óra alatt 360 millió dolláros bevételt hozott. Ezzel a katonai témájú játék egyenesen a hírhedt Super Bowl reklámbevételekkel került egy ligába, ezek pedig mérvadó csúcsszámai a reklámszakmának. A Call of Duty: Black Ops-t gyártó Activision Blizzard Inc. Ezt az eredményt úgy érhette el, hogy 5,6 millió példányt adott el a legelső napon. A játék elsőként az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában került a boltok polcaira 60 dolláros áron. A videojátékok piaca évről évre bővül, és míg most csupán ez az egyetlen játék képes lehet az elemzők várakozásait is felülmúló eredményt generálni az egész szektor számára, az emelkedő ív végét még nem is látni. Ami tény, hogy a konzolok piaca kezdi leváltani a korábbi évtizedek bevált, megbízható pénztermelő ágazatait, mint a zene és film piacot, melyeknek eddig nem sikerült a digitális világ kihívásaira megfelelő reakciót adni.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Családi társasjáték iPad készüléken
- Anaglif 3D játék Sony PSP-n
- SAP: vecsési gyermekek robotlegókkal
- GameTeve: új videós játékmagazin az interneten
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.