A UPC megvásárolja a Fibernet kábelhálózatainak egyharmadát
A UPC Magyarország Kft. megállapodást írt alá a Fibernet Kommunikációs Zrt. kábeltelevíziós hálózatai egyharmadának a megvásárlásáról.
A UPC Magyarország Kft. megállapodást írt alá az Invitel Holding S/A leányvállalatával, a Magyar Telecom B.V.-vel az ország negyedik legnagyobb kábelszolgáltatója, a Fibernet Kommunikációs Zrt. kábeltelevíziós hálózatai egyharmadának a megvásárlásáról. A Magyar Telecom B.V. megállapodást írt alá a Fibernet egyedüli tulajdonosa, a Fibernet Tanácsadó Kft. teljes törzstőkéjének megvételéről. Mindkét tranzakció egyidejű lezárásához - mely várhatóan 2011 első negyedévében történik majd meg - bizonyos feltételek teljesülése, többek között hatósági jóváhagyás is szükséges.
A Fibernet a negyedik legnagyobb kábelkommunikációs szolgáltató Magyarországon, amely több mint 150 ezer háztartás számára nyújt kábeltelevíziós, szélessávú internet- és telefonszolgáltatásokat. A vállalat tulajdonában lévő eszközök egyharmadának megvásárlásával - mely tranzakció a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásának függvénye -, a UPC olyan kábelhálózatokhoz jut hozzá, amelyek mintegy 166 ezer további háztartást érnek el és jelenleg mintegy 80 ezer kábeltelevíziós, szélessávú internet- és telefon-előfizetést szolgálnak ki. A tranzakció révén a UPC által ellátott települések száma lényegesen növekszik, kiterjedve Budapest néhány további kerületére, valamint csaknem 50, főként Pest és Fejér megyében található településre, köztük olyan városokra is, mint Gödöllő, Szentendre, Százhalombatta, Velence és Csongrád.
Kapcsolódó cikkek
- Barcelona-Real Madrid 3D-ben a UPC teljes kábelhálózatán
- Tovább bővül a UPC kábeles HDTV műsorkínálata
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
- UPC-támogatás: havidíj-jóváírás a felsőzsolcaiaknak
- Erősíti digitális tévés szolgáltatását a UPC
- E-számla: már a UPC-nél is papírmentesen intézhető a díjfizetés
- Biztonságos internet gyermeknapra
- 3D műsortovábbítás a UPC-nél
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.