Pert nyert a TeleData egy illegális adatfelhasználóval szemben
Jogellenes adathasználat és a szerzői jogok megsértése miatt első fokon pert nyert a direkt marketingpiacon működő TeleData Kft. az ózdi Digi Sales Ügynöki, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben - közölte a TeleData hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság a Digi Salest 2 millió forint pénzbírságra büntette és eltiltotta az illegális tevékenységtől, a további jogsértéstől. Ezen túlmenően arra kötelezte, hogy az egyik legismertebb portálon hozza nyilvánosságra az ítéletet, amely a napokban emelkedett jogerőre.
A TeleData azért indította a pert, mert a Digi Sales nem rendeltetésének megfelelően használta az általa a kft.-től megvásárolt adatbázist, illegálisan egy másikat hozott létre belőle. Ezzel szerzői jogokhoz fűződő tiltásokat is áthágott, mivel harmadik fél számára szolgáltatást végzett az adatbázis felhasználásával. Ezen kívül több ponton megsértette az előfizetői szerződés tételes rendelkezéseit, illetve több alkalommal is direkt marketing célból keresett meg egy olyan ügyfelet, aki kifejezetten kérte, hogy személyes adatai erre a célra ne legyenek felhasználhatók (dm-tilos rendelkezés).
A TeleData korábban nyert már pert egy másik társasággal szemben: akkor az alperes úgy használta fel a TeleTár adatait, hogy azt nem vásárolta meg, és szintén figyelmen kívül hagyta az előfizető dm-tilos rendelkezését.
A közlemény idézi Bartók Jánost, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnék, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon. Ez nemcsak a TeleData érdeke, hanem azon cégeké és magán ügyfeleké is, akik betartják az előírásokat. A bírósági ítélet ismét bizonyította, hogy nem lehet büntetlenül olyan ügyfeleket zaklatni, akik kifejezetten tiltják, hogy direkt marketing céljából megkeressék őket, illetve hogy az adatbázisok illegális használatáért utóbb súlyos árat kell fizetnie a törvénysértőknek.
A direkt marketing piacon 18 éve működő TeleData tavaly májusban indította a pert Digi Sales ellen, illetve néhány további cég ellen, mert tapasztalata szerint a dm-adatbázisokat a cégek és szervezetek gyakran etikátlanul kezelik.
A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direkt marketing szolgáltatást kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Sorra záratják be a kínai fájlcserélőket
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Lopott a Google vagy sem?
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.