Ajándékozzunk bankkártyát, pontosabban Gift-Card-ot!
Benyúltam a zsebembe, de az üres volt, „nincs apróm” – mondtam bocsánatkérő hangsúllyal, ám a gyerek számára ez nem jelentett kibúvót: „akkor adjunk neki bankkártyát”!
Az ötlet tulajdonképpen tavaly indult magyarországi hódító útjára, és az idén Karácsonyra érett be, s vált néhány konkrét helyre szóló utalvány helyett (vagy inkább mellett) egy szabadon ajándékozható fizetőeszközzé, Gift-Card-dá, vagy magyarul ajándékkártyává.
Az angol elnevezést ezúttal érdemes használnunk és megtanulnunk, hiszen a legegyszerűebben úgy gondoskodhatunk szeretteink számára egy neki tetsző karácsonyi ajándékkártyáról, ha betérünk a http://www.gift-card.hu weboldalra, és ott feltöltünk egy alkalomhoz illő grafikával ellátott kártyát az ajándékozásra szánt – 5 és 250 ezer forint közötti – összeggel.
A kártya kibocsátását két éves kutató-tervező munka, valamint a rendszer felépítéséhez szükséges jelentős beruházás előzte meg. „Az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában már rendkívül népszerű az ajándékozásnak ez a formája, ezért a soktízezres elfogadói hálózattal és többmilliós felhasználói bázissal működő európai kibocsátók műszaki és üzleti tapasztalataiból merítettünk” – mondta Ludman Lajos, a Gift Card-ot forgalmazó Cardnet Zrt. elnöke.
Az ajándékkártya egyrészről olyan, mint a bankkártya: szabadon felhasználható fizetési eszköz a rátöltött összeg erejéig, ugyanakkor mentes a bankkártyához tapadó összes kényelmetlenségtől. Nem névre szóló, tehát szabadon átruházható, nincsenek járulékos költségei és pin kód sem kell hozzá. A feltöltés napjától 12 hónapon át használhatja fel tulajdonosa tetszőleges részletekben. Választhatunk úgynevezett alkalomhoz kötődő kártyát – most éppen a karácsony jelenti az aktualitást, de lehet szó házasságról, születésnapról vagy más ünnepről is. Az eredetiség érzését fokozza, hogy a grafikus felülettel rendelkező plasztikkártyákból az alkalomhoz illő képek egész sorából válogathatunk.
Egy másik kategória a tematikus kártyáké, amelyek célzott felhasználásúak. A megajándékozott kedvteléseinek, érdeklődési körének megfelelően célirányosan utazásra, wellness hétvégére, gasztronómiai élményre, vagy bizonyos divatmárkák termékeire költhetők el, természetesen az adott kategórián belül időben és a beváltóhelyek számát tekintve nagyfokú szabadságot élvezve.
A „divat-sport” kategóriájú Gift Card többek között Nike, O’Neill, Diesel és Converse termékek vásárlására használható fel az indulásnál. Az „utazás-wellnes” kategóriában a legrégebbi partner a Danubius szállodalánc, melynek magyarországi szállodáiban szállásra, étteremi és wellness szolgáltatásokra egyaránt felhasználható a kártya. De fizethetünk a kártyával sok más szálloda- és vendéglátóhelyen, kellemes éttermekben, cukrászdákban is. Az elfogadóhelyek közül családoknak, fiataloknak vonzó lehet például az Esztergomi Élményfürdő, a képességfejlesztő játékok sokasága, de akár a Szamos Marcipán finomságaira is költhetnek a kártyára feltöltött összegből.
A Cardnet tervei szerint egy éven belül a beváltóhelyek száma meghaladja ezret is. Ha kiválasztottuk a nekünk tetsző kategóriát, a kártya grafikáját, az ajándékozni kívánt összeget - esetleg díszcsomagolást is hozzá -, a webáruházban online fel is tölthetjük a kártyát, amelyet néhány napon belül postáznak a részünkre. Ha kifutottunk volna az időből, és nincs már három-négy napunk az ünnepig, a Gift Card ajándékkártyákat nagyon egyszerűen megvásárolhatjuk az Inmedio és Relay újságos pavilonokban – rövid időn belül könyváruházakban, a jövő héttől kezdődően a Lukoil benzinkutaknál is -, ahol a boltok bankkártya-terminálján keresztül, helyben töltik fel számunkra a kívánt ajándékösszeget.
A Cardnet Gift Card terméke a zártkörű elfogadó-hálózattal rendelkező „multi-store” ajándékkártya rendszerek Magyarországra kifejlesztett alkalmazása. A kártya kibocsátásának, terjesztésének, adminisztrálásának költségét teljes egészében az elfogadóhelyek által a rendszert üzemeltető Cardnet-nek kifizetett jutalékok fedezik. A kártya felhasználója sem vásárláskor, sem a beváltáskor nem fizet semmiféle díjat, vagy felárat.
A szolgáltatás hátteréül a Cardnet Zrt. sokéves szakmai tapasztalata szolgál. A Cardnet által üzemeltetett terminálok több mint 15 ezer kereskedői végponton találhatóak ma meg. Saját elszámoló központjukon havonta közel egymillió tranzakciót bonyolítanak. A Cardnet szolgáltatásainak köre a Gift Card révén egy olyan szolgáltatással bővült, amely csaknem olyan flexibilisen használható, mintha egy borítékban készpénzt adtunk volna át, ugyanakkor nem kell tartanunk mindazoktól a negatív képzettársításoktól, amelyek a készpénzajándékhoz tapadnak: nem fogható rá az ötlettelenség, a személytelenség és nem sért az ajándékozással kapcsolatos udvariassági szabályokat sem. Még december 24-én délelőtt, egy újságárus pavilonban is beszerezhető, és örömteli, teljes értékű karácsonyi meglepetés lehet ajándékozónak és megajándékozottnak egyaránt.
Arra is rákérdeztünk LudmanLajostól, hogy vajon mibe került cégének Angelina Jolie és Brad Pritt, de kiderült, hogy őket nem kellett megvenni, köztudomású ugyanis, hogy a Mr és Mrs Smith filmet jóval régebben forgatták, mintsem a Gift Card-ra Magyarországon bárki is gondolt volna... Minden esetre nem volt rossz húzás a véletlentől, ha a két mostanában Magyarországon kalamdozó világsztár a Gift-Card-ot bemutató sajtótájékoztató előestéjén felbukkan az egyik kereskedelmi TV képernyőjén egy liftben, és közben hosszasan látszik egy plakát: The Perfect Gift – Gift Card!
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
- Használt számítógépek szegény gyerekeknek
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.