Az idén is nőtt a Fujitsu Kft. bevétele
A Fujitsu Technology Solutions Kft. forgalma 8,5 százalékkal emelkedik az idén, s év végére eléri a 20 millió eurót, a növekedés meghaladja a magyar informatikai piac átlagos bővülését.
Poros Gábor, a cég ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a magyar piacon a Fujitsu korábban alapvetően termékszállító cég volt, de az elmúlt egy-másfél évben egyre több komplex szolgáltatást is nyújt. Ez utóbbi területen 30 százalékos növekedést ér el a vállalat az idén, míg például a tárolórendszerek forgalma 15 százalékkal emelkedik.
A március végén záruló pénzügyi évről az ügyvezető elmondta, a növekedési ütemet a következő három-három és fél hónapban is tartani szeretnék.
A 2010-es évről elmondta, nehéz piaci körülmények között teljesített jól a vállalat. A válságnak még nincs vége, amit mutat az is, hogy az informatikai beruházásokra szánt kereteket a cégek és az állami, önkormányzati szerveztek csökkentették, s emiatt sok fejlesztést elhalasztottak. Hozzátette, a kormányzati piac a második félévre minimálisra csökkent.
Pozitív viszont, hogy teret nyernek azok az új technológiák, amelyekkel gazdaságosabban, költségtakarékosabban, hatékonyabban lehet működtetni a meglévő eszközöket. A takarékosság miatt a vevők nyitottá váltak olyan megoldásokra is, amelyek korábban nem nagyon érdekelték őket - ismertette.
Poros Gábor szerint a Fujitsu nyertese a folyamatnak, mivel másfél évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kivonul az alacsony árú, belépőszintű lakossági eszközpiacról, s a vállalatok, intézmények magas színvonalú kiszolgálását helyezi előtérbe.
Elmondta, az úgynevezett virtualizáció és a felhő technológia alkalmazása még sok lehetőséget rejt magában, mivel a meglévő szerverek többnyire 10-15 százalékos kihasználtsággal működnek, s ezeket a kapacitásokat pedig érdemes, és el is lehet adni a piacon.
A jövő évről Poros Gábor elmondta, a költségtakarékosság még 2011-re is jellemző lesz, s az ügyfelek nem feltétlenül birtokolni fogják az informatikai eszközöket, hanem szolgáltatásokat vesznek igénybe.
A Fujitsu a globális informatikai piacon a harmadik, ezen belül csak a hardvert nézve a 4. legnagyobb szállító.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.