Emberközeli interfész a Fujitsu-tól
Terminál-prototípus emberközpontú szolgáltatásokhoz
Az időseknek, gyerekeknek vagy mindennapi felhasználásra szánt emberközpontú szolgáltatások nyújtásához emberközeli interfészre van szükség. Erre a célra készítette el a Fujitsu robottermináljának plüssmackó kivitelű prototípusát. Természetes, élethű viselkedésével és interaktív készségeivel lehetővé teszi, hogy a felhasználók kisállatokkal és csecsemőkkel szerzett tapasztalataik alapján, természetes, interaktív kommunikációt folytathassanak a terminállal.
A természetes, élethű megjelenés az ismerősség érzését kelti a felhasználókban, felkelti érdeklődésüket és leköti figyelmüket. A robotterápia idősgondozásban való alkalmazásáról jelenleg folynak a kísérletek. Egy napon ezek a barátságos robotterminálok mindennapjaink részévé válhatnak, hogy emberközpontú szolgáltatásaikkal segítsenek, gyógyítsanak és motiváljanak bennünket.
Jellemzők:
Az ismerősség érzésének felkeltése és a magától értetődő, természetes interakció érdekében a prototípus a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
- Barátságos megjelenés
- Életszerű, antropomorf viselkedés
- Csecsemőszerű interakciós készségek (szemkontaktus stb.)
Lehetséges alkalmazási területek
- Terápiás robot időseknek
- Oktatási terminál gyerekeknek
- Felhasználóbarát háztartás-automatizációs interfész
Kapcsolódó cikkek
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Fujitsu: szemüveg nélküli 3D asztali PC
- Újra megnyílt a Mindentudás Egyeteme
- Szupererős fémüveg
- Tudományos nosztalgia – Újra épül az EDSAC
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Digitalizálják a nagyváradi evangélikus levéltárat
- A szudokut is megoldja a Google
- Fujitsu modellfrissítés: zaj kiiktatva
- Több év anyagával bővült az Erdélyi Magyar Adatbank
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.