A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
A 83 éves pápa a Twitter közösségi portálra illő címmel, Az élet igazsága, hirdetése és valódisága a digitális korban felütéssel adott ki állásfoglalást. XVI. Benedek szerint az új média és a közösségi háló "óriási lehetőséget" jelentenek, de az egyházfő figyelmeztetett arra, ezek magukban hordozzák az elszemélytelenedés, az elidegenedés, a túlzott engedékenység veszélyét, valamint azt, hogy a felhasználóknak több virtuális barátja lesz, mint valódi.
"Fontos észben tartani, hogy a virtuális kapcsolat nem veheti át a közvetlen emberi kapcsolatok helyét" - fogalmazott a katolikus egyház kommunikációs világnapja alkalmából közzétett üzenetében. A pápa szerint a közösségi oldalak felhasználóinak fel kell tenniük a kérdést, kikkel is élnek együtt, és kerülniük kell annak veszélyét, hogy mindig csak a világhálón legyenek elérhetők, és kevésbé azok számára, akikkel a mindennapi életben találkoznak.
XVI. Benedek név szerint egy közösségi portált sem említett meg, üzenetében viszont olyan szavakat használt, mint "megosztás", "ismerős" és "profil". Szerinte a közösségi háló használata segíthet "a párbeszéd, a szolidaritás, a pozitív kapcsolatok teremtésében és a tapasztalatok cseréjében". Az egyházfő ugyanakkor a kockázatokat is számba vette. Mint mondta, a megosztás és a barátok keresése közepette fontos feladat igaznak és állhatatosnak maradni, és elkerülni azt, hogy valaki elvesszen a párhuzamos létezésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.