Mennyire biztonságosak a közösségi oldalak?
Annak ellenére, hogy a Facebookot és más közösségi oldalakta sok támadás ér az adatvédelmi és adatbiztonsági jogok megsértéséért(ld: http://hirek.prim.hu/cikk/2011/01/24/a-google-utan-a-facebook-is-kapitulalt-a-nemet-adatvedelmi-torvenyek-elott ), úgy tűnik, a felhasználók kevésbé érzik veszélyben magukat. Egy 2010 decemberében készített felmérés azt mutatja, hogy a felhasználók elégedettek az adatvédelmi biztonsággal a közösségi oldalakon.
A megkérdezettek 78%-a úgy véli, megelőzheti a „negatív” élményeket, ha elvégzi az oldalon található biztonsági beállításokat. Az a kritika, hogy a biztonsági beállítások néha összezavarodhatnak, nem rettentette el a felhasználókat, a többségük bízik abban, hogy a beállítások működnek.
A válaszadók mindössze 7%-a került kellemetlen helyzetbe iskolájában vagy munkahelyén a közösségi oldalakon történt aktivitása vagy ott megjelent fénykép miatt. Ennél gyakoribb volt az a hiba, hogy a beállítások ellenére az adott tartalmat nem engedélyezett személyek is láthatták. A leggyakrabban előforduló negatív élménye a közösségi oldalak felhasználóinak azonban egyszerűen az volt, hogy megbántották őket mások bejegyzései vagy hozzászólásai. Amin valóban nem segíthetnek a biztonsági beállítások…
Kapcsolódó cikkek
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
- Fekete adatkereskedelem a Facebookon és a Twitteren
- 2.6 millió magyar a Facebookon!
- A Google a Yahoo és a Facebook kezdi az IPv6-os webcímek tesztelését
- Internetes radírral törölhetők a világhálón felejtett fényképek
- A MySpace elbocsátja alkalmazottainak csaknem felét
- 750 millió szilveszteri kép
- Ötvenmilliárd dollárt ér a Facebook
- A Facebook lehagyta a Yahoo-t
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.