Az Apple egy keveset enged: a kiadókból érkező előfizetők befizetéseit nem vámolja meg
Az Apple előfizetési szolgáltatásának keretén belül az Apple Store oldalon keresztül magazinokra, újságokra fizethetünk elő, vásárolhatunk zenét vagy videókat, ám mindazt, amit ily módon az Apple hoz a kiadóknak, "Apple-adó" terheli, a cég 30 százalékot kér a közvetítésért. Ha az előfizető a kiadót kereste fel előszőr, és onnan lép az Apple Store oldalára, akkor az Apple nem kér részesedést a bevételből, de azt szigorúan ellenőrzi, hogy a kiadó nem terelheti olcsóbb árral erre az útra az olvasókat.
Steve Jobs szerint ez így méltányos, csak abból kérnek, amit ők hoznak, és csak annyi a feltételük, hogy a kiadók alkalmazáson belüli előfizetési ajánlata ne legyen rosszabb a kiadó alkalmazáson kívüli ajánlatainál. A kiadók nem egészen értenek egyet, hisz ha felkerül egy ekőfizetési alkalmazás az AppShop-ba, óhatatlan, hogy mindenki ott keresi azt, s nem a kiadóknál. Nem tarják jogosnak, hogy így a bevétel (még csak nem is a nyereség) 30%-a azé lesz, akinek nincsenek tartalomelőállítási költségei. Annak sem örülnek, hogy ezáltal az Apple hozzáfér az előfizetőik adataihoz. Azonban az Apple legújabb ajánlata azáltal, hogy a máshonnan hozott előfizetők díjából nem kér részesedést, mégiscsak kiadó-barát ajánlatnak tűnik – mondta Chuck McCullagh, a Magazin Kiadók Amerikai Szövetségének volt alelnöke.
A kiadóknak most azzal a feltétellel kell megbarátkozniuk, hogy ugyanazt az ajánlatot kell adják az Apple alkalmazásban, amit azon kívül, ez ugyanis ellentmond az eddigi gyakorlatnak: a kiadók a különböző csatornákon keresztül különböző árakon kínálták a tartalmakat. Általában azért adott a kiadó saját weboldalán kedvezményeket, mert így nem kellett fizetnie a terjesztési csatornáért. Az Apple most ezt a lehetőséget veszi el a kiadóktól, s ezzel szinte biztos, hogy az AppStore válik a legnagyobb előfizetői szolgáltatássá, hisz az olvasót legfeljebb az árkülönbségek bírják rá a válogatásra, ha az nincs, akkor a legkézenfekvőbb csatornát választja, ami ez esetben az AppStore...
Az Apple döntése érinti a magyar alkalmazásokat is, hisz egyre több újságnak készül el az iPadre optimalizált verziója. Az egyik szoftverkészítő elmondta, hogy keresik a megoldást, de félő, hogy az "Apple-adó" elkerülése csak böngészőn keresztüli lapolvasás útján lehetséges, a kényelemesebb alkalmazásba épített lapolvasóról bizonyos újságoknak lhet, hogy le kell mondani.
Az Apple ugyanazt a digitális előfizetési rendszert ajánlja, melyet korábban a News Corp készített a The Daily iPadra készült újságnak. Az Apple felajánlja az előfizetőknek, hogy megoszthatják személyes információikat (nevük, e-mail címük) a kiadóval. Természetesen a kiadók és az Apple Store közötti kapcsolat nem kizárólagos, a kiadók a saját oldalaikon is árulhatják az előfizetést, vagy meglévő előfizetőknek ingyenes iPad elérést biztosíthatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple OS X Mountain Lion több mint 100 új funkciót tartalmaz
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Egy hét múlva debütál az iPad 3
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Bemutatkozott a tízhüvelykes Galaxy Tab 2
- Android Ice Cream Sandwich 7 hüvelyken: ViewSonic ViewPad G70
- Az Apple levédte a Macbook Air főbb jellemzőit, veszélybe kerültek a lapos, de okos gépek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.