A Google a tartalom-lufiknak tekintett content-farmok rovására módosított kereső-algoritmusán
A Google módosította keresőmotorjának algorítmusát, amivel főként azt akarja elérni, hogy az értékesebb tartalmak előkelőbb helyet kapjanak a találati listában, mint a csak mennyiségre ráhajtó, és ezáltal gyakorlatilag minden adwords-kulcsszóhoz valamilyen - többnyire szappanbuborék súlyú - információt kínáló tartalomgyárak. A módosított algoritmust először az angol nyelvű keresésbe iktatják be, majd fokozatosan terjesztik el a világ többi országában is.
A tartalomgyárak - a Wikipédia meghatározása szerint - olyan cégek, amelyeknél a foglalkoztatottak (sok esetben szabadúszó újságírók) nagy mennyiségben és minden témakörben pakolják fel a webre a szöveges tartalmat, kifejezetten az automata keresőmotorok algoritmusához való igazodás céljából. Ez a stratégia az adwords típusú hirdetésekből jelentős bevételeket generál ezen content-farmok számára.
A magyar gondolkodásban is megvan ez a fajta "elemző- és alkalmazkadó képesség" a Google-motorokhoz, ám a legjellemzőbb példaként az amerikai Demand Mediát szokták emlegetni, amely egy millió új "hírrel" gyarapítja reklámhirdozó felületét havonta, vagyis akkora betűtömeggel, amennyi a négy angol nyelvű Wikipédiára együttvéve is csak egy év alatt kerül fel. Ekkora mennyiségnél nem lehet a minőségre törekedni, de ez nem is cél, a site egyetlen célfüggvénye, hogy minél kevesebb ráfordítással minél nagyobb reklámbevételt érjenek el. A Google új algoritmusa ezeket a számításokat igyekszik keresztülhúzni. Hogy milyen eredménnyel, az majd később válik el (már csak azért is, mert nyilván elemzik már az új algoritmust is, hogy alkalmazkodni lehessen hozzá): minden esetre az első körben a kereséseknek mintegy 11,8 százalékánál módosult a találati lista az értékesebb tartalmak javára.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.