CeBIT 2011 - Piackutatásra és megfigyelésre használható az érzelemfelismerés
Az egyszerű digitális fényképezőgépekben is megtalálható arcfelismerő szoftverek továbbfejlesztésével a térfigyelő rendszerek automatizálása mellett a piackutatás bizonyos területei egyszerűsíthetők. A fejlesztők a bűnmegelőzési célokon túl elsősorban arra gondoltak: miként lehetne tömegesen vizsgálni, hogy milyen érzelmeket vált ki például egy utcai plakát, illetve a járókelők reakcióját hogyan lehetne a nélkül rögzíteni, hogy néhány szóra megállítanák őket.
A SHORE elnevezésű rendszer az adatbázisba táplált több ezernyi arcminta alapján választja ki, a vizsgált személy kedélyállapotát, nemét és 5-10 éves pontossággal az életkorát. A számítástechnikai vásáron látható látványos demonstráció gyakorlatilag első lépés az ember és a gép közötti kommunikációban. A járókelő mozgása egy monitoron látható, az érzékelt arcokat a szemek helyén megjelenő fehér pont mutatja, miközben a felismert személy adatai úgy jelennek meg, mintha a hollywoodi Terminátor nézőpontja volna. A Fraunhofer Intézet CeBIT-en bemutatott további fejlesztései között látható például az a nagyfelbontású képek rögzítésére alkalmas kamera és szoftver, amely az arcok háromdimenziós rekonstrukciójára képes, így például igazi emberi modellek alapján hamarosan grafikusok nélkül készülhetnek animációs filmek.
Kapcsolódó cikkek
- Tízszer hosszabb üzemidejű akkumulátorok
- Fénnyel hajtogatható 3D-s csomagolást fejlesztettek ki
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
- Már elérhető a neten Európa legjobb gépi fordítóprogramja
- Japán tudósok megcsinálták az Avatar-robotot
- Sokoldalú LED-es megoldású kijelzők az LG-től
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Feltuningolva, hazai sztárokkal érkezik a Marsra magyar! második évada az RTL-re
A Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című óriási sikerrel futó dokukomédia második évada, május 19-től az RTL-en lesz látható. A Hajnal-Vasad Kft. feltuningolt mindennapjait újabb 7 epizódban ismerhetik meg a tévénézők.
Európai akciók a kibocsátásmentességért
Az Európai éghajlati paktum 2020-ban jött létre az Európai Bizottság kezdeményezésére. Fontos eszköze annak a célkitűzésnek, hogy 2050-re Európa kibocsátásmentessé váljon, megalakulása óta már több mint tízmillió kilogramm szén-dioxid csökkenéshez járult hozzá. A Paktum évről-évre különböző akciókat szervez, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás hatásainak mérséklésének fontosságára. Ebben az évben többek között fotópályázatot indít a környezettudatos cselekvések bemutatására.
Indul a negyedik nagy digitális kaland
A Digitális Tudásért Alapítvány (DTA), amely szívügyének tekinti a digitális oktatást hazánkban, ismét büszkén rendezi meg 2024. május 23-án, immáron negyedik alkalommal az ország legnagyobb digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kaland-ot.
Legendás magyar konstruktőrök nyitják meg a School-Computer kiállítást Budapesten
Új helyszínen, a Neumann Társaság Báthori utca 16. alatti székházában mutat be időszaki kiállítást az Informatika Történeti Múzeum Alapítvány – alapítója, a Neumann Társaság szakmai anyagaira építve – az iskolagépek történetéről. School-Computer – a digitális kultúra megjelenése a közoktatásban a címe a tárlatnak, amely a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával május második felétől október végéig látogatható. A május 17-én, 17 órakor zajló megnyitón a legendás Homelab számítógépek konstruktőrei, Lukács József és Lukács Endre mesélnek a személyi számítógépek hőskoráról.
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.